اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کیار خبر داد

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 400 مددجوی کیار

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان کیار گفت: تاکنون 400 پرونده دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در این نهاد تشکیل شده است.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 400 مددجوی کیار

رضا شیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این تسهیلات در سرفصل‌های قالی‌بافی، خیاطی، گلدوزی، دامداری و تولید قارچ پرداخت می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مشاغل خانگی که در جریان کارآفرینی‌ها پدید می‌آیند به افراد کمک می‌کند تا آنها روزنه جدیدی در زندگی خود یافته و به سمت پیشرفت در روند زندگی حتی خانه داری گام بردارند.

شیریان بر ضرورت خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد تأکید کرد و گفت: برای فرار از کمبودهای زندگی و برای از بین بردن موانع و مشکلات بیکاری، باید از جایی شروع کرد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمام همت را به کار بست تا از بحران بیکاری و افسردگی خارج شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کیار ادامه داد: برهمین اساس ایجاد شغل خانگی یک زن خانه‌دار با برنامه‌ریزی درست می‌تواند به همه نیازهای زندگی‎اش پاسخ دهد، در خانه علاوه بر اینکه نیازهای اقتصادی زندگیش را برطرف می‎کند شروع یک حرفه باعث می‌شود او احساس خودکفایی بیشتری کند.

این مسئول ادامه داد: انتخاب مشاغل خانگی از بعد اقتصادی نقش درآمدزایی برای زنان دارد و از بعد دیگر وجهه شخصیتی و اعتماد به نفس به آنان می‌بخشد، زن با روی آوردن به این مشاغل خودش را بیشتر باور کرده و به این نتیجه می‌رسد وظایف او منحصر به امور منزل و تربیت فرزندان نیست.

وی اضافه کرد: بلکه نقش بیشتری در زندگی داشته و با انجام اینگونه کارها نه فقط به اقتصاد خانواده کمک بلکه به اتکای مالی و خودکفایی‌اش کمک می‌کند، بنابراین اعتماد به نفس‌اش بیشتر شده و از لحاظ روحی و روانی در حد مطلوبی قرار می‌گیرد.

شیریان اذعان داشت: آبادانی و بقای یک کشور بستگی به همت و تلاش مردان و زنانی دارد که می‌خواهند در داشتن جامعه‌ای سالم و شکوفا سهیم باشند، فرزندانی که در این جامعه رشد می‌کنند نیز مقتدر، کوشا و هدفمند تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول