اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم ‌مقام جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

تولید 3 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام جهاد کشاورزی اردبیل از تولید بیش از 3 میلیون و 100 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی در استان خبر داد.

تولید 3 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی در اردبیل

اصغر پرتوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله، تولید محصولات کشاورزی در استان اردبیل حدود 5 تا 6 میلیون تن هدف‌گذاری شده است که رسیدن به این سقف حمایت و درایت کشاورزان، پوشش‌های حمایتی از طریق صنوف بیمه محصولات کشاورزی و مقابله با آفات و بلایای طبیعی نظیر سیل و توفان را می‌طلبد.

وی گرایش به سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه استفاده از تکنولوژی‌های نوین را یادآور شد و افزود: از 700 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل بیش از 3 میلیون و 100 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که ارزش افزوده آن میلیاردی است.

این مسئول به حیاتی بودن بخش کشاورزی و تولیدات متنوع در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: در تولید سیب‌زمینی، گندم، چغندرقند، ذرت و همچنین دانه‌های روغنی استان اردبیل در جایگاه‌های اول تا دهم کشور قرار دارد.

قائم‌ مقام جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: سال گذشته 318 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل بیمه شده بود و امسال 289 هزار هکتار بیمه شده است که امیدواریم تا پایان وقت مقرر این رقم افزایش پیدا کند.

پرتوی ادامه داد: همه محصولات دامی، زراعی و باغی از جوجه یک روزه گرفته تا برداشت محصولات متنوع در این زمینه‌ها قابلیت پوشش بیمه‌ای را دارند.

این مسئول افزود: سهم دولت در این باب بیش از 66 درصد است که با پرداخت مبلغی از سوی تولیدکنندگان آنها می‌‌توانند از مزایای پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

قائم‌ مقام جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه 80 درصد اراضی و زمین‌ها در سال‌های زراعی گذشته به نحوی زیر‌پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار داشت: در حوزه باغ این پوشش 70 درصد و در حوزه دام نیز 90 درصد بوده که اردبیل رتبه دوم کشور را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/62003/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول