اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی خبر داد

3 هزار ساعت برنامه آموزشی هلال‌احمر در صدا و سیما خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: به منظور توسعه آموزش‌های فردی در افراد جامعه 3 هزار ساعت برنامه آموزشی تلویزیونی و رادیویی در صدا و سیما خراسان‌رضوی صورت می‌گیرد.

3 هزار ساعت برنامه آموزشی هلال‌احمر در صدا و سیما خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، محمدرضا پورساداتی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نخستین شبیه‌ساز زلزله در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای هلال احمر خراسان‌رضوی، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در سایه سیاست‌های کلی و برنامه‌های ویژه جمعیت هلال‌احمر کشور به عنوان پایتخت معنوی ایران منشأ خوبی در راستای آموزش‌های فردی و تخصصی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی داشته‌ایم، ادامه داد: در بحث توسعه کمی و کیفی و توان عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سیاست‌های خوبی صورت گرفته و سبب خدمت‌رسانی بسیاری در زمینه‌های حوادث و بلایای طبیعی شده است.

پورساداتی بیان کرد: آموزش همگانی در هلال‌احمر از وظایف عمده و اصلی آن به‌شمار می‌رود که در کنار توان عملیاتی و امدادی یکی از محورهای اصولی به حساب می‌آید و پیشگیری و مقابله جزء جدانشدنی آن است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: تا به حال بیش از یک میلیون و 10 هزار دانش‌آموز و یکصد و 40 هزار دانشجو در جمعیت هلال‌احمر آموزش فردی و تخصصی دیده‌اند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر با حضور بیش‌ از 45 هزار جوان عضو و 10 هزار امدادگر از تمام توان خود در راستای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی می‌کنند و اقدامات خوبی را به جا گذاشته‌اند.

پورساداتی عنوان کرد: در بخش آموزش‌های همگانی صدا و سیمای خراسان‌رضوی کمک شایانی به هلال‌احمر داشته است و طی مذاکراتی قرار است 3 هزار ساعت برنامه آموزشی تلویزیونی و رادیویی در این رسانه پخش شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اظهار کرد: آموزش‌های روستائیان نیز از سوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی آغاز شده و تاکنون حدود 14 روستای شهرستان بجستان به آموزش‌های فردی و امدادی در سطح اولیه مجهز شده‌اند.

وی عنوان کرد: آموزش همگانی اصول و مدیریت بحران در 5 منطقه خراسان‌رضوی صورت گرفته و نتایج مطلوبی را در برداشته است و پروژه‌های خوبی در این استان انجام شده است.

پورساداتی با تاکید بر نتایج خوبی که شبیه‌ساز زلزله در آموزش‌های تخصصی برای امدادگران و دانش‌آموزان در برخواهد داشت، گفت: این پروژه از نیمه دوم سال 90 با اختصاص اعتبار بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال و فضای 210 مترمربع و همچنین با ظرفیت 250 نفر برای نخستین‌بار در مشهد آغاز شده است.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول