اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول راهبردی جهادکشاورزی قزوین:

اطلاعات 50 عامل اقلیمی در اختیار کشاورزان قزوینی قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مسئول راهبردی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با استفاده از ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی کشاورزی اطلاعات 50 عامل اقلیمی در اختیار کشاورزان قزوینی قرار می‌گیرد.

اطلاعات 50 عامل اقلیمی در اختیار کشاورزان قزوینی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی محمدیان در جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین اظهار داشت: 14 ایستگاه اقلیم‌شناسی کشاورزی استان قزوین با ارائه اطلاعات 50 عامل اقلیمی در استان، مخاطرات طبیعی همچون سرمازدگی را هشت ساعت پیش از وقوع اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال 88 در استان قزوین طرحی را پیگیری کردیم که بر اساس آن عوامل تأثیرگذار بر کشاورزی پایش شوند و سپس این عوامل مورد کنترل قرار گیرند.

مسئول راهبردی جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی کشاورزی در استان بیان کرد: این دستگاه‌ها توانایی این را دارند که اطلاعات را در دشت‌ها 15 تا 20 کیلومتر و در کوهستان‌ها هشت تا 10 کیلومتر دریافت کرده و برای مرکز ارسال کنند.

محمدیان اضافه کرد: بر همین اساس سه ایستگاه حد واسط در تاکستان، حسن‌آباد کلج و اسماعیل‌آباد راه‌اندازی شده و استان قزوین به 17 اقلیم و زیراقلیم تقسیم‌بندی شده است.

این مسئول با اعلام اینکه 35 عامل جوی، هفت تا 9 عامل آبی و هفت عامل خاکی در شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی استان قزوین مشخص شده است، اذعان داشت: ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی کشاورزی استان اطلاعات مناطق را به مرکز مدیریت گزارش می‌دهند که این اطلاعات می‌تواند کمک شایانی به کشاورزان کند.

مسئول راهبردی جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر در شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی استان قزوین ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی برای سطوح بالا، سنجش تبخیر و تعرق، تحقیقاتی، جریان‌سنج و سطح‌سنج منابع آبی در نظر گرفته شده تا بتوان از بسیاری حوادث احتمالی در حوزه کشاورزی جلوگیری کرد.

محمدیان اضافه کرد: بر روی دکل‌های ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی کشاورزی استان قزوین دوربین‌های خاصی (ip camera) نصب شده‌اند که وقایع و فرآیندهای بیولوژیکی، اقلیمی و غیره منطقه را زیر نظر دارند.

انتهای پیام/77003/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول