اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

نیروهای ناتو ، تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان را تسهیل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار بیرجند حضور نیروهای نظامی ناتو در خاک افغانستان را سبب تسهیل در تولید و تجارت مواد مخدر در این کشور عنوان کرد.

نیروهای ناتو ، تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان را تسهیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمان ابطحی عصر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: بسیاری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی نیازمند شفاف‌سازی و آگاهی‌رسانی برای مقابله و کاهش آن آسیب است.

وی افزود: در این راستا باید دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر توجه خود را به اقدامات آموزشی معطوف کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: حضور نیروهای نظامی ناتو در خاک افغانستان به بهانه افزایش امنیت و مقابله با کشت و تولید مواد مخدر در زمین‌های این کشور نه تنها این مقاصد را برآورده نکرد بلکه گزارش‌ها بیانگر این است که ناتو در تسهیل تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان دست دارد.

ابطحی ادامه داد: در حال حاضر به ترتیب تریاک، شیره، کراک، هروئین، حشیش و شیشه از جمله مواد اعتیادآور پرمصرف در کشور هستند.

وی یادآور شد: اما پدیده جدیدی که در حال شکل‌گیری است و باید نسبت به آن هشدار داد مصرف افسار گسیخته شیشه به ویژه شیوع بالای آن میان جوانان است.

ابطحی اظهار کرد: در این راستا باید آموزش‌ها شفاف شده و مداخلات موثر انجام گیرد تا کنترل و مهار این پدیده صورت بگیرد.

وی گفت: ایران به سبب همجواری با کشور افغانستان که بزرگترین تولیدکننده تریاک در جهان است در معرض خطر و تهدیدات جدی قرار دارد که در این راستا مقابله با ورود مواد مخدر نیازمند یک عزم بین‌المللی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: برای کاهش اعتیاد در جامعه کم کردن دسترسی افراد اعم از معتاد و سالم به مواد مخدر به تنهایی کافی نیست بلکه برای کاهش این مهم راه‌اندازی مراکز حرفه‌آموزی نیز ضروری است.

همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: مرکز مشاوره حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه بیرجند وظیفه دارد تا تمام آسیب‌های دانشگاه به ویژه در زمینه اعتیاد را شناسایی کند.

احمد خامسان ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه برگزاری کلاس‌های مشاوره پیشگیری و ترک اعتیاد، نصب بنرهای تبلیغاتی و سیستم پیامکی برای پیشبرد اهداف مشاوران چاپ نشریه و مستقر شدن مشاور در خوابگاه پسران است.

وی یادآور شد: از جمله عواملی که حضور افراد را در کلاس‌های مشاوره کمرنگ کرده است فقدان امید به آینده، درگیر نشدن به شغل مناسب و نبود سرمایه کافی برای ایجاد اهداف آنان است که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام/690013/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول