اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

پژوهش زیربنای توسعه و پیشرفت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس تحقیق و پژوهش را مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت جامعه عنوان کرد.

پژوهش زیربنای توسعه و پیشرفت است

حجت‌اسلام و المسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار کرد: مکتب اسلام و قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم(ص)، همه انسان‌ها را دعوت به علم و پژوهش می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام دین تحقیق و پژوهش است، افزود: نخستین آیات نازل شده بر قلب پیامبر از علم، تحقیق و بررسی در ارتباط با خلقت انسان می‌گوید.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: با تفکر در آیات متعدد قرآن کریم درمی‌یابیم که دستور به تدبر و تفکر در همه امور داده شده است.

بابایی ماهانی‌نژاد ادامه داد: پیامبر فرمود در مسیر تحقیق تا دورترین مکان سفر کنید و در آموزه‌های دینی و سخنان پیامبر و ائمه(ع) به وفور از اهل ایمان خواسته شده در راستای تحقیق و پژوهش قدم بردارند.

وی با بیان اینکه تحقیق و بررسی عمیق در مسائل علم سبب پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجامع علمی، دانشگاهی و حوزوی قدم‌های مؤثری را در امر پژوهش برداشته‌اند به طوری که رتبه علمی کشور به وضعیت بسیار مطلوبی رسیده است.

امام جمعه فردوس با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه در چند سال آینده باید به رتبه یک رقمی برسیم، اضافه کرد: تعداد مقالات دانش‌پژوهان کشور نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های زیادی که در زمینه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و پژوهشی و همچنین رتبه‌های بسیار خوبی که در اختراعات و اکتشافات در امر هسته‌ای کسب شده مؤید امر پژوهش است.

انتهای پیام/69008/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول