اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

2400 امامزاده تا پایان سال قطب فرهنگی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: 2 هزار و 400 بقعه متبرکه تا پایان سال قطب فرهنگی می‌شوند.

2400 امامزاده تا پایان سال قطب فرهنگی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد، اظهار کرد: شرکت در مسابقات قرآنی بین‌المللی فقط از طریق شرکت در مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معتبر است و اگر کسی بخواهد جزو نخبگان کشوری قرار گیرد حتما باید در ساختار مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرار بگیرد.

وی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری قرآن را دارد.

شرفخانی با اشاره ساختار جدید معاونت فرهنگی و تبدیل آن به معاونت فرهنگی و اجتماعی‌، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی وظایف اجرای نیت واقفان به معاونت فرهنگی و اجتماعی محول شده است، که در این راستا مهندسی نیات واقفان در حال آماده‌سازی است و با ساختار جدید اجرایی می‌شود.

وی از وظایف ساختار جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی به مشارکت‌های مردمی، فعالیت‌های قرآنی‌، فعالیت‌های فرهنگی و... اشاره کرد.

* تدوین متون درسی مرتبط با وقف

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف براساس نهادینه‌سازی فرهنگ تلاش می‌کنیم، گفت: با مجموعه‌هایی چون آموزش عالی، آموزش و پرورش و حوزه جلساتی برای تدوین، متون درسی طراحی شده و در دست اقدام است.

وی با مقایسه تعداد وقف در قبل از اجرای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف زمان گذشته با زمان حال‌، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 89 سالانه 200 وقف جدید به ثبت می‌رسید که امروز با ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و با اجرای این طرح، سال 90 بیش از هزار و 200 وقف و در شش ماه اول سال 91، 800 مورد وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است.

* قرارگاه نهادینه‌سازی فرهنگ وقف راه‌اندازی می‌شود

شرفخانی اظهار کرد: قرارگاه نهادینه‌سازی فرهنگ وقف راه‌اندازی می‌شود که این قرارگاه با حضور بسیج مادی و معنوی نیروی انسانی طراحی شده و در استان‌ها از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری 2000 وقف جدید به ثبت برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در طرح جامع وقف تلاش می‌کنیم براساس نیاز روز و منطقه در عرصه‌های مختلف پژوهشی‌، سلامت‌، محیط زیست کار کنیم‌، اظهار کرد: ایجاد عرصه‌های نوین برای وقف از موکدات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به شعار هفته وقف، گفت: همه واقف باشیم، شعار امسال در هفته وقف است.

* 2400 امامزاده تا پایان سال قطب فرهنگی می‌شوند

شرفخانی ادامه داد: قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری است، که برای آن یک چشم‌انداز در افق 1404 اندیشیده شده است که برنامه آن براساس علم‌، فکر و اندیشه طراحی شده است و راه‌اندازی مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه در این راستا انجام شده است.

وی بابیان اینکه 2 هزار و 400 بقعه متبرکه تا پایان سال قطب فرهنگی می‌شوند گفت: تاکنون هزار و 800 امامزاده به قطب فرهنگی تبدیل شده‌اند.

* با کمبود مربی حفظ قرآن در کشور مواجه‌ایم

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اقدامات فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در استان کرمانشاه قابل تحسین است و باید از مدیر‌کل این اداره تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کشور، گفت: 184 هزار نفر در سامانه طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند و مشکل جدی که در این راستا وجود دارد، کمبود مربی حفظ است که در حال حل این مشکل هستیم.

وی از طراحی و راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: این مرکز تا دو هفته آینده در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

درآمد موقوفات کرمانشاه جزو نخستین استان‌های کشور نیست اما موقوفات خوبی چون کرکوکی و حاج محمد‌تقی اصفهانی در این استان وجود دارد که نیت آن عام و در راستای ترویج قرآن است.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول