اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خبر داد

برگزاری همایش شورای همکاری دانشگاه‌های کشورهای خلیج فارس در بوشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: همایش شورای همکاری دانشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس اسفندماه امسال با حضور دانشگاهیان مسقط و بصره در بوشهر برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش شورای همکاری دانشگاه‌های کشورهای خلیج فارس در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر جایگاه ویژه‌ای در عرصه ملی و فراملی دارد، گفت: استان بوشهر با این موقعیت می‌رود که خود را بیابد و در عرصه‌های دانش‌‌بنیان، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... موقعیت اثرگذارتری پیدا کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد شورای همکاری دانشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس به مرکزیت استان بوشهر مورد موافقت قرار گرفته و به زودی همایش این شورای همکاری دانشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس اسفندماه امسال با حضور دانشگاهیان مسقط و بصره در بوشهر برگزار خواهد شد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: کوته‌بینی و کوچک‌بینی در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان بوشهر ممنوع است و با توجه به اینکه بوشهر استانی تأثیرگذار است، باید افق‌های آن را بلند ببینیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با قدردانی از حضور پرشور و شعور مردم استان بوشهر در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در بوشهر گفت: این شهدا هدیه الهی به مردم استان بوشهر بود و  این شهدا عطر آسمان بهشت به استان بوشهر دادند.

وی در مورد عرصه پژوهش هم گفت: مراکز پژوهشی دانایی‌محور مثل دهکده دانایی و جزیره دانایی در استان بوشهر باید به همت مسئولان ایجاد شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: از تلاش‌های مدیران خدوم استان بوشهر به خاطر فعالیت‌هایشان تشکر می‌کنم و باید عنوان کنم تا فضای آرمانی خدمت به مردم فاصله داریم، اما زحمت مدیران تا این حد نیز قابل تقدیر است.

* حرکت کشورهای به ظاهر مسیحی بر خلاف آموزه‌های مسیح

وی با تبریک میلاد مسیح به مسیحیان گفت: کشورهای به ظاهر مسیحی به دنبال جنگ جهانی و ظلم بین‌المللی هستند و این برخلاف و مقابل آموزه‌های حضرت مسیح(ع) است.

امام جمعه بوشهر اذعان داشت: سرلوحه بعثت حضرت مسیح صلح جهانی در پرتو عدالت بود، اما کشورهای به ظاهر مسیحی به دنبال جنگ جهانی و ظلم بین‌المللی هستند و این برخلاف و مقابل آموزه‌های حضرت مسیح(ع) است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری یادآور شد: در این ارتباط علمای مسیحی باید اهداف پشت پرده سردمداران کشورهای ظالم را افشا کرده و طوری عمل کنند که آنان آموزه‌های مسیح را بدانند و به آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ظلم‌هایی که امروز در دنیا صورت می‌گیرد، توسط دولت‌هایی انجام می‌شود که خود را مسیحی می‌دانند.

امام جمعه بوشهر به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهیختگان دانشگاه‌های اسلام هم اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار در مورد خودکفایی علمی جهان اسلام، شناخت دشمن، مواظبت از قیام‌ها و نهضت‌های منطقه، الگوگیری از ایران اسلامی بیانات مهمی داشتند و به تمام جهان اسلام پیشنهاد می‌کنم این سخنان را به عنوان راهبرد اساسی مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز در ارتباط با راه خدا سخن گفت و اظهار داشت: راه عبودیت یعنی اخلاق انسانی داشتن و جوهره عبودیت ایمان است.

وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان با ایمان، اخلاق‌مداری اوست و یکی از فضائل اخلاق اجتماعی نیز داشتن روحیه سپاس و قدردانی است.

انتهای پیام/66006/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول