اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

آمادگی 25 نصاب در استان بوشهر برای نصب بارکد طرح شبنم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 25 نصاب آماده نصب بارکدهای طرح شبنم در سطح استان بوشهر هستند.

آمادگی 25 نصاب در استان بوشهر برای نصب بارکد طرح شبنم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین هشت مخزن‎دار نیز برای اجرای این طرح در استان آماده شدند.

وی تصریح کرد: طرح شبنم که طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی است از 30 دی ماه زیر نظر دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به طور رسمی اجرایی خواهد شد و در همین راستا همه زمینه‎های لازم برای اجرای آن در استان بوشهر فراهم شده است.

مرحمتی ادامه داد: در اجرای این طرح هر کالایی که وارد کشور می‎شود باید در مرحله ثبت سفارش بارکد دو بعدی دریافت کند و معمولا بین ثبت سفارش تا ورود کالا بین چهار ماه تا یک سال زمان می‏برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: پیش از این فقط چهار گروه کالای وارداتی مشمول طرح شبنم می‏شدند اما اکنون همه کالاها باید بارکد شبنم داشته باشند در غیر این صورت از عرضه آن‌ها در بازار جلوگیری می‏شود.

وی افزود: این طرح علاوه بر بعد نظارتی مردمی که دارد موجب می‎شود کالاهایی که از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‏شوند به راحتی از کالاهای قاچاق شناسایی شده و تشخیص اصالت کالا توسط مردم تسهیل شود.

مرحمتی بیان کرد: قرار بود این طرح سال گذشته در کشور اجرا شود اما به دلیل اینکه اطلاع‎رسانی گسترده‎ای در این رابطه نشده بود به مرحله اجرا نرسید.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‏های متعدد با صنوف مختلف ابعاد و اهداف طرح شبنم به طور کامل تبیین و شفاف‎سازی شده و اصناف به خوبی با این طرح آشنا هستند و مشکلی برای اجرای طرح شبنم در استان بوشهر نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مهمترین مانع اجرای این طرح عدم اطلاع‎رسانی بود که اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شده و این طرح حتی برای مردم نیز تبیین شده است.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول