اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

حماسه 9 دی تلاش شوم دشمنان را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه گفت: حماسه 9 دی تلاش شوم دشمنان را خنثی کرد.

حماسه 9 دی تلاش شوم دشمنان را خنثی کرد

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: 9 دی 1357 یکی از روزهای ماندگار و تاریخی انقلاب اسلامی ایران است که در این روز مردم تربت حیدریه ولایت‌مداری و بصیرت خود را به خوبی به نمایش گذاشتند.

شریعتی‌تبار گفت: ایام الله و روزهای سرنوشت‌ساز تاریخ درس‌های فراوانی را برای انسان‌های صبور و سپاسگزار در خود ثبت کرده است و بدون تردید نهم دی ماه 1357 در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران و تقویم افتخارات مردم متدین تربت حیدریه یکی از این روزها است.

وی بیان کرد: این حادثه در کشور بی‌نظیر بود که 43 روز قبل از 22 بهمن مدیریت شهر به دست نیروهای انقلاب افتاده و این حماسه از یک پشتوانه ایمانی، فرهنگی و انقلابی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مردم انقلابی تربت حیدریه در نهم دی ماه 1357 با الهام از فرهنگ عاشورا و با رهبری روحانیت و عالمان دین بر علیه طاغوت خروشیدند و با تقدیم 10 شهید بزرگوار و 12 جانباز با اتحاد و همبستگی و تبعیت از فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام انقلابی و شجاعانه توانستند رژیم ستم‌شاهی را به زباله‌دان تاریخ بیندازند.

امام جمعه تربت حیدریه بصیرت، ولایت‌مداری، دین‌داری، وحدت، همدلی ، شجاعت ، طرفداری از حق و عشق به شهادت را از دیگر ویژگی‌های حق دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم حماسه نهم دی 1357 بصیرت روحانیون و مردم در راستای دشمن‌شناسی بود که باید به عنوان یک وظیفه اساسی به طور مستمر دنبال شود.

شریعتی‌تبار با تاکید بر ولایت‌مداری ادامه داد: دشمن به‌منظور ایجاد شبهه نسبت به لزوم ولایت و تزلزل در این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند بر همین اساس تشخیص ولی امر زمان و ایستادن در برابر طاغوت در راستای حرکت در مسیر حق ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در نهم دی ماه 1388 نیز به دنبال برگزاری کنگره سرداران و یک‌هزار شهید عاشورایی همگام با همه مردم ایران اسلامی بر ضد فتنه‌گران و عوامل استکبار فریاد زدید و ریشه هر 2 حماسه عاشورا بود و حماسه نهم دی تلاش دشمنان را برای رسیدن به مقاصد خود خنثی ساخت.

شریعتی‌تبار فتنه سال 1388 را فتنه‌ای عظیم دانست و با تاکید بر لزوم تبیین واقعه 9 دی ماه گفت: در حماسه 9 دی ماه واقعه‌ای مهم که همان حضور با بصیرت مردم در صحنه بود تلاش پیچیده دشمنان نظام برای رسیدن به مقاصد شوم خود را خنثی کرد.

انتهای پیام/70001/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول