اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر تشریح کرد

دلایل تمدید اجرای مرحله دوم طرح شبنم در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر علت تمدید و به تعویق افتادن مرحله دوم اجرای طرح شبنم در سطح عرضه را ایجاد هماهنگی‌های بیشتر با اتحادیه‌های صنفی و اطلاع‌رسانی جامع‌تر به اصناف ذکر کرد.

دلایل تمدید اجرای مرحله دوم طرح شبنم در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی ظهر امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم که بتوان فقط با بازرسی و نظارت بازار را کنترل کرد، افزود: تنها یکی از الزامات کنترل بازار بحث نظارت و بازرسی است و این موضوع همکاری همه مسئولان و مردم را می‌طلبد.

مرحمتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 مخزن‌دار و 25 نصاب فرآیند نصب بارکدهای دو بعدی طرح شبنم بر کالاهای وارداتی را بر عهده دارند و مرحله دوم اجرای این طرح در سطح عرضه بدلیل تقاضای برخی از اصناف تا پایان آذرماه به تعویق افتاده و زیر نظر دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اول بهمن اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: نام طرح شبنم معرف شبکه بازرسی و نظارت مردمی است و مردم و همشهریان با نظارت دقیق خود بیشترین نقش و تأثیر را در اجرای مطلوب آن بر عهده خواهند داشت.

مرحمتی با ذکر این نکته که تمهیدات لازم و جلسات زیادی با دستگاه‌های مسئول برای اجرای هرچه بهتر این طرح برگزار شده است، تصریح کرد: در اجرای این طرح هر کالایی که وارد کشور می‎شود باید در مرحله ثبت سفارش بارکد دو بعدی دریافت کند.

این مقام مسئول  تاکید داشت: از محاسن این طرح آن است که در یک لحظه و از طریق ارسال پیامک ماهیت و اصالت کالا با توجه به شناسه منحصر به فرد آن مشخص می‌شود.

وی افزود: در طرح شبنم مردم و مصرف‌کنندگان با نظارت دقیقی که در هنگام خرید کالا به عمل می‌آورند ضمن شناسایی کالاهای قاچاق در سطح عرضه سبب چرخه کالاهای استاندارد و قانونی در سطح عرضه و افزایش فرهنگ مصرف کالای استاندارد و صاحب هویت می‌شوند.

انتهای پیام/66006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول