اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

2 پاسگاه محیط زیست میاندشت از انرژی خورشیدی برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دو پاسگاه منطقه حفاظت شده میاندشت در این استان از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند.

2 پاسگاه محیط زیست میاندشت از انرژی خورشیدی برخوردارند

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک و عاری از هرگونه اثرات زیست محیطی یاد کرد و افزود: اکنون دنیا به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفته و آلمان در این زمینه پیشتاز است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی خورشیدی تأثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارد، گفت: استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان اقتصاد سبز که حافظ محیط زیست نیز بوده در این راستا حائز اهمیت است.

آبسالان ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را به ازای هر ساعت هزار و 600 تا دو هزار و 200 کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود‌: خراسان شمالی در ناحیه دو تا سه به لحاظ جذب منابع خورشیدی قرار داشته و قادر است 600 تا دو هزار وات ساعت در هر منطقه انرژی تولید کند.

وی تاکید کرد: در تابستان استفاده از منابع خورشیدی معادل کل ذخایر گاز و نفت بوده از این رو از این منابع باید به نحو شایسته استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی‌ تصریح کرد: به همین منظور دو پاسگاه منطقه حفاظت میاندشت که از تنوع زیستی بالایی برخوردار بوده از انرژی خورشیدی برای روشنایی و سایر نیازها به برق استفاده می‌کند.

وی پاسگاه‌های سرخ چشمه و ضامن آهو را از جمله پاسگاه‌های برخوردار از انرژی خورشیدی در این منطقه حفاظت شده عنوان کرد و گفت: برای برخورداری پاسگاه سرخ چشمه 180 میلیون ریال و برای پاسگاه ضامن آهو 250 میلیون ریال به منظور تأمین سیستم‌های جذب انرژی خورشیدی اعتبار صرف شده است.

منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم که از جمله پنج نقطه دارای یوزپلنگ آسیایی بوده، در غرب خراسان شمالی قرار دارد.

به گزارش فارس، در این منطقه حفاظت شده علاوه بر یوزپلنگ، 28 گونه پستاندار، 18 گونه خزنده، 77 گونه پرنده و 120 نوع گیاه شناسایی شده است.

انتهای پیام/63001/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول