اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

پیامبر اکرم(ص) مایه وحدت و امید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اکرم(ص) مایه وحدت و امید بوده به همین دلیل دشمن هجمه‌های خود را روی این مسئله متمرکز کرده است.

پیامبر اکرم(ص) مایه وحدت و امید است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا(ص) مرارت‌های فراوانی در راستای هدایت بشر تحمل کرد تا توانست بشر را از جهالت‌ها و گمراهی‌ها نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: کلام پیامبر اکرم(ص) سراسر نور بوده و خداوند انسان‌ها را روی زمین خلیفة الله قرار داده است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: انسان به عنوان جانشین خدا جایگاه والایی دارد بنابراین پیامبر اکرم(ص) زحمات فراوانی برای اصلاح اخلاق بشر کشید.

پیامبر اکرم(ص) هدف رسالت خود را کمال فضائل اخلاقی معرفی کرد

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هدف رسالت خود را کمال فضائل اخلاقی معرفی کرد، گفت: رسول خدا(ص) در مسیر تکمیل اخلاقیات و برجستگی‌های اخلاقی زحمات طاقت‌فرسایی را متحمل شد.

موسوی عنوان داشت: باید به سنت پیامبر اکرم(ص) به عنوان سنت مترقی و زیبا پایبند باشیم زیرا این سنت در زندگی و حیات انسان اثرات فراوانی دارد.

وی یادآور شد: مسائلی مانند حقوق همسایه، آداب نظافت، بهداشت، معاشرت و حقوق شهروند در زندگی پیامبر ترسیم شده است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از اعمال و کردار رسول خدا(ص) برگرفته از احکام و آیات الهی بوده و الگویی برای همه انسان‌هاست.

وی با اشاره به حدیث «انی تارک فیکم ثقلین کتاب‌الله و عترتی» گفت: قرآن کلام خدا و حبل‌المتین بوده و در حقیقت برنامه‌ای برای زندگی و حیات طیبه انسان محسوب می‌شود.

موسوی ادامه داد: بر همین اساس نباید از قرآن غفلت کنیم زیرا آیات و کلمات قرآن برای شما درس‌آموز بوده و شامل همه اعصار است.

وی یادآور شد: اگر انسان‌ها به آیات قرآن و منویات ائمه معصومان(ع) عمل کنند سعادت آنها تضمین می‌شود.

حیات دنیوی و اخروی پیامبر سراسر نور است

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: حیات دنیوی و اخروی پیامبر اکرم(ص) سراسر نور و هدایت است بنابراین باید از این نور استفاده کافی در راستای کمال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) در زمینه اخلاق، معاشرت، مواجهه با ناملایمات، فشارهای اقتصادی، اجتماعی، ارتباط خانوادگی، حفظ حقوق خانواده و رعایت حقوق محیط زیست الگوی حسنه است.

موسوی با اشاره به توهین‌های دشمنان به پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا(ص) مایه وحدت و امید است به همین دلیل دشمن هجمه‌های خود را بر وی متمرکز کرده و اگر بتواند در این زمینه موفق شود به نقشه‌های پلید خود می‌رسد.

انتهای پیام/78003/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول