اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

سیره نبوی جامع‌ترین الگو برای امت اسلامی است

خبرگزاری فارس:مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، گفت: سیره و منش پیامبر گرامی اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای امت اسلامی است.

سیره نبوی جامع‌ترین الگو برای امت اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: شیوه زندگی پیامبر گرامی اسلام در همه حال مناسب‌ترین و کامل‌ترین الگو برای سعادت و رستگاری جامعه بشری است.

وی اصلی‌ترین شاخصه رفتاری نبی مکرم اسلام را حرکت بر مسیر عدالت و تعبد عنوان کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام به فرموده خداوند در آیات نورانی کلام وحی بهترین اسوه اخلاقی و رفتاری است، آنجا که در سوره احزاب می‌فرماید«لقدکانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ ...» قطعا براى شما در اقتدا به رسول خدا سرمشقى نیکو است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت توجه به مقتضیات سبک زندگی امروز، خاطر نشان کرد: سبک زندگی جامعه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باید منطبق بر سیره و منش نبوی و مؤلفه‌های رفتار اهل بیت (ع) باشد.

فخری افزود: رسالت جامعه روحانیت و مبلغان در نهادینه کردن شیوه زندگی نبوی در جامعه با توجه به شرایط فکری و فرهنگی غالب در جامعه به مراتب خطیرتر از هر زمان دیگر است و روحانیان باید به این امر کامل واقف باشند.

این مسئول به جایگاه تاثیر نقش رسانه‌های جمعی در جهت‌دهی به شیوه زندگی مردم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با واکاوی علمی سیره نبوی الگوهای جامعی در اختیار جامعه قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با ترسیم مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سبک زندگی اسلامی با توجه به رشد فزاینده استفاده از فن‌آوری‌های روز رسانه‌ای دست‌خوش تغییرات بسیار شده است و همین امر ضرورت ورود متعهدانه نخبگان دینی و دانشگاهی برای ارائه شاخص‌های سبک زندگی را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/61013/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول