اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فردوس خبر داد

افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فردوس از افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر در فردوس

محمدعلی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: بیشتر این مواد در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و همچنین از افراد غیربومی کشف شد‌ند.

این مسئول ادامه داد: در این ارتباط بیش از 400 نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد‌ند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فردوس افزود: در سال جاری کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدی و آمار دستگیرشدگان مواد مخدر نیز از رشد 35 درصدی برخوردار است.

غلامی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 باند قاچاق مواد مخدر دستگیر و منهدم شدند.

وی ادامه داد: در این ارتباط بیش از 100 دستگاه وسیله نقلیه موتوری نیز توقیف شده است.

*اعتیاد حربه دشمن در جنگ نرم است

وی اعتیاد را یک سونامی بزرگ و حربه دشمن در جنگ نرم دانست و یادآور شد: دشمن قصد دارد تا با رواج اعتیاد در کشور جوانان را به بیراه بکشاند و از پیشرفت ایران اسلامی جلوگیری کند و چون با سخت‌افزار و جنگ سخت قادر به ضربه زدن نیست، راه جنگ نرم را در پیش گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فردوس به فرهنگ بالای مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: با حمایت بی‌دریغ دادستان و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به جرأت می‌توان گفت که در حال حاضر هیچ معتاد تزریقی و ولگردی در سطح شهرستان فردوس وجود ندارد.

غلامی افزود: برخورد با مواد مخدر و مهار آن مشارکت همگانی جامعه را می‌طلبد بنابراین مردم باید با حساسیت بیشتر و به صورت یکپارچه با پدیده شوم اعتیاد مقابله کرده و موارد مشکوک را از طریق تلفن‌های 110 و 218 به ماموران نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی برگزاری جلسات آموزشی با عنوان آسیب‌های مواد مخدر و پیامدهای آن در سطح شهرستان فردوس را امری مثبت در ارتباط با آگاه‌‌سازی عموم جامعه نسبت به اعتیاد دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 جلسه آموزشی در مراکز مختلف شامل دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات، روستاها و محلات سطح شهر فردوس برگزار شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فردوس یادآور شد: معرفی 10 نفر از معتادان شهرستان به مراکز درمانی برای بازپروری و همچنین کنترل و نظارت غیرمستقیم کلاس‌های معتادان ناشناس که با حضور بیش از 200 نفر به صورت روزانه برگزار می‌شود، از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با مواد مخدر است.

انتهای پیام/69007/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول