اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعهد 8500 فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان / ‌‌کسب رتبه اول طرح‌های کارانگیزی

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) کرمان با توجه به موفقیت‌های اشتغال‌زایی در این استان، سال جاری تعهد ایجاد 8 هزار و 500 فرصت شغل را به عهده گرفته است.

تعهد 8500 فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان / ‌‌کسب رتبه اول طرح‌های کارانگیزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای وظایف و فعالیت‌های خدماتی خود، اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

کمیته امداد استان کرمان در راستای اجرای این مسئولیت سال جاری خودکفایی 4 هزار و 200 خانوار زیر پوشش خود را جشن گرفت.

کسب رتبه اول در طرح‌های کارانگیزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این نهاد با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق برنامه‌های تبیین شده از حوزه اشتغال و خودکفایی، برنامه اجرایی سال 91 را بر سه محور اجرایی طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی با ایجاد 24 هزار و 489 شغل در دستور کار دارد.

وحید میرزایی ابراز داشت: کمیته امداد با ایجاد مشاوره شغلی، آموزش، استعدادیابی، امکان‌سنجی منطقه‌ای و نظارت‌های قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها طی پروسه زمانی یک تا چهار ساله و با اجرای طرح‌های ایجادی، تلفیقی و تقویت طرح‌ها به منظور نگهداشت مشاغل ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی مطابق با برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز گام موثری برداشته است.

وی تصریح کرد: در این راستا توانسته‌ایم در سال گذشته رتبه اول کشور را در مورد اجرای طرح‌های کارانگیزی و رتبه سوم کاریابی کشور را به خود اختصاص دهیم.

میرزایی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان طی سال 90 در میان تمام دستگاه‌های اجرایی تحت نظارت دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان رتبه اول را با 478 درصد رشد نسبت به ماموریت محوله به دست آورده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی 4 هزار و 200 مددجوی کمیته امداد کرمان بیان کرد: این همایش با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)در قالب جشن خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش امداد کرمان آذر ماه سال جاری برگزار شد.

میرزایی خانواده‌های حاضر در جشن خودکفایی استان کرمان را پنج درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: در مجموع 85 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند.

وی ابراز داشت: اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مددجوی کمیته امداد از اولویت‌های این نهاد است و امداد خود را به عنوان یک ایستگاه توقف برای شناسایی استعدادهای خانواده‌های نیازمند می‌داند.

میرزایی تصریح کرد: سیاست ما این است که از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده کنیم تا خانواده‌های توانمند در اجرای کار و پیشه بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

کمیته امداد اعتماد و سرمایه داد

بتول مبشر یکی از زنان سرپرست خانواری است که به تازگی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شده و مخارج زندگی سه نفره خود را با رانندگی تامین می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به دلیل متارکه با همسرم از سال 74 زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان قرار گرفتیم و در این مدت دعاگوی آنها بودیم.

مبشر ابراز داشت: علاقه زیادی به رانندگی داشتم، سال 88 به کمک وام اشتغال کمیته امداد یک پراید برای کار در آژانس بانوان خریداری کردم و اکنون مشغول هستم.

وی درآمد ماهانه خود را 500 تا 600 هزار تومان عنوان کرد و گفت: وام کمیته امداد 7 میلیون تومان بود که تا سال 95 باید اقساط آن را بپردازم.

مبشر تصریح کرد: کمیته امداد به ما اعتماد و سرمایه داد تا بتوانیم مخارج زندگی خود را تامین کنیم، اما هزینه‌های زندگی این روزها بسیار بالا است و درآمد من هم کفاف چندانی ندارد.

وی افزود: مستمری کمیته امداد با وجود اینکه مبلغ زیادی نبود، اما برکت زیادی داشت.

14 متر مربع و 300 نیرو

شرکت کاردانان فعال جنوب‌شرق با مسئولیت مریم محسنی یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان کرمان است که توانسته در سطح کشور مطرح شود.

مریم محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از سال 82 زیر پوشش کمیته امداد رفتم و سال 85 با دریافت وام اشتغالزایی کار خود را از آژانس بانوان آغاز کردم.

وی بیان کرد: با شرکت‌های خدماتی نیز همکاری می‌کردم و ایاب و ذهاب نیروها را به عهده داشتم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم شرکت خدماتی راه‌اندازی کنم.

محسنی تصریح کرد:‌ سال 86 با 6 میلیون تومان وام کمیته امداد و شرکت خدماتی کاردانان فعال جنوب‌شرق را به ثبت رساندم و تاکنون بیش از 300 نیرو داشته‌ام.

وی گفت: نیروهای ثابت این مجموعه خدماتی 30 نفر خانم و 10 نفر آقا هستند که رده سنی 19 تا 34 سال را شامل می‌شوند.

محسنی افزود: در میان نیروهای ما افراد دارای مدارک تحصیلی بالا نیز وجود دارند، تعدادی از نیروهای این شرکت در رشته‌های پزشکی و حقوق قضائی تحصیل می‌کنند.

بیمه اصلی‌ترین دغدغه نیروها است

وی اصلی‌ترین مشکل نیروهای خود را بیمه آنها عنوان کرد و گفت: بیش از 90 درصد نیروهای ما مشکلات معیشتی دارند که رفع مشکل بیمه می‌تواند گره‌گشای کار آنها باشد.

مسئول شرکت کاردانان فعال جنوب‌شرق ‌که عنوان کارآفرین برتر و زن نمونه استان کرمان را دریافت کرده و از سوی رئیس جمهور مورد تشویق قرار گرفته است، افزود: نیروهای این شرکت همه افراد سالم، متعهد، معتقد و جوان هستند.

محسنی افزود: تمام موفقیت‌های این شرکت به واسطه نیروهای آن است، تقاضای من مساعدت و تشویق این افراد است تا روحیه خود را از دست ندهند.

وی بیان کرد: تمام افرادی که با ما همکاری دارند از سوی بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند، قصد من این است که این افراد را حمایت کنم.

تعهد 8500 فرصت شغلی در کرمان

محمد علیزاده معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 4 هزار و 200 خانواده از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان به استقلال مالی رسیده‌‌ و از پوشش خارج شده‌اند.

وی بیان کرد: خارج شدن مددجویان خودکفا از امداد در مرحله اول قطع مستمری است، اما این افراد می‌توانند از سایر مزایای امداد از جمله درمانی، مشاوره‌ای، فرهنگی و مسکن و ساختمان استفاده کنند.

علیزاده افزود: این افراد از 6 تا 20 میلیون تومان براساس نیاز طرح از تسهیلات استفاده کرده‌اند و منابع از محل صندوق اشتغال امداد و منابع بانکی با کارمزد چهار درصد تامین شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد اشتغال و خودکفایی از سه سال قبل تاکنون بوده و زمانی که خانواده به درآمد کافی رسید در جرگه خودکفاشدگان قرار گرفته‌اند.

علیزاده تصریح کرد: میزان درآمد خانواده‌ها از 4 میلیون ریال تا 10 میلیون ریال برآورد شده و بعضی از این خانواده‌ها برای افراد دیگر کارآفرینی کرده‌اند.

وی گفت: وام‌های کمیته امداد در سه محور کارانگیزی تا سقف 20 میلیون ریال، توان‌افزایی تا سقف 50 میلیون ریال و خودکفایی تا سقف 200 میلیون ریال تعیین شده است.

ایجاد 5500 فرصت شغلی کمیته امداد طی هشت ماه

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمان در سال جاری متعهد به ایجاد 8 هزار و 500 فرصت شغلی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 5 هزار و 500 فرصت شغلی در سامانه رصد کشوری ثبت شده است.

وی بیان کرد: کمیته امداد کرمان در راستای اشتغال‌زایی و جلوگیری از آسیب‌ها و پیامدهای مخرب بیکاری طی هشت ماه سال جاری 4 هزار و 200 ‌طرح جدید ایجاد کرده است.

علیزاده عنوان کرد: این میزان اشتغال به مبلغ 232 میلیارد و 943 میلیون و 865 هزار ریال در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، فعالیت‌های صنعتی و صنفی است.

وی بیان کرد: طی هشت ماه سال گذشته‌ یک هزار و 911 طرح به مبلغ 121 میلیارد و 719 میلیون و 373 هزار ‌ریال در کمیته امداد استان کرمان ایجاد شد.

علیزاده افزود: در نظر داریم به واسطه اینکه اشتغال روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده در سال جاری 24 هزار و 489 فرصت شغلی ایجاد کنیم.

کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‎ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت ‌انجام دهد بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.

بدیهی است، نخستین ‌و اساسی‎ترین اقدام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی، اعتماد به خود، روحیه علاقه به کار و عدم اتکا‌ به دیگران است. 

................................

گزارش از شیما صفرزاده

................................‌

انتهای پیام/80017/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول