اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمان عنوان کرد

عدم ایجاد مانع برای توسعه بخش کشاورزی/ توجه بیشتر به «هند» ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی هیچ مانعی را نباید ایجاد کرد، قانون‌گریزی و عدم اطلاع از قانون مانع پیشرفت کشاورزی به سمت مهندسی شدن است.

عدم ایجاد مانع برای توسعه بخش کشاورزی/ توجه بیشتر به «هند» ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، محمد صفوی پیش از ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی شعبه سازمان نظام مهندسی در قلعه‌گنج اظهار داشت: بخش کشاورزی با حیات جامعه در ارتباط است و هر جامعه‌ای برای پویایی و توسعه باید در بخش کشاورزی تلاش کند.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت توقعات، مشکلات و مسئولیت بخش کشاورزی افزایش می‌یابد، افزود: در مسیر حرکت بخش کشاورزی بعضی از امور باید ارتقاء یابد و در کمیت و کیفیت تلاش بیشتر کرد که سازمان نظام مهندسی وظیفه خود را در این مهم پیدا و اجرایی کرده است.

صفوی با تأکید بر اینکه ما باید خودمان را در سطح منطقه‌ای و جهانی بسنجیم زیرا ارزش موقعیت حال و آینده را می‌یابیم، بیان داشت: یک تهدید در بخش کشاورزی وجود دارد و آن این است که کمتر از یک درصد فارغ‌التحصیلان کشاورزی شاغل هستند و همچنین 48 درصد در بخش خدمات، 35 درصد در معدن و 17 رصد در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: راندمان آبیاری در ایران 20 تا 30 درصد میانگین جهانی است که بسیار آمار بالایی است و باید این مسئله توسط کارشناسان این سازمان با مردم حل شود، همچنین مصرف بی‌رویه کود و سم در زمین‌ها خطر مهلکی در کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: محصول سالم در کاهش مصرف سم است و این طی دو سال اخیر با پیگیری‌های مکرر این حوزه به اثبات رسیده است.

صفوی ناتوانی کشاورز در پرداخت تسهیلات را یک افت دانست و بیان داشت: تنها کشاورزی می‌تواند در یک سطح عادی زندگی و معاش کند که بیشتر از 20 هکتار کاشت محصول دارند و کشاورزان خرده نمی‌توانند، زندگی خوبی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه جنوب کرمان به عنوان هند ایران باید بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: در استان کرمان 10 هزار کارشناس و 300 شرکت در سازمان نظام مهندسی فعالیت می‌کنند.

صفوی گفت: کشاورزی نوین باید در سطح اراضی ما اجرایی شود تا با تکنولوژی روز کشاروزی کنیم، باید به سراغ کشاورز برویم و کارگاه آموزشی را در محل زندگی آنها برگزار و فروشندگان سم و کود را ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی هیچ مانعی را نباید ایجاد کرد، قانون‌گریزی و عدم اطلاع از قانون مانع پیشرفت کشاورزی به سمت مهندسی شدن است و کار در جنوب کرمان به خوبی آغاز شده است.

انتهای پیام/80004/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول