اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن را مانند نماز واجب بدانید

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: راهپیمایی 22 بهمن را باید مانند نماز بر خود واجب بدانید و از تعطیلی این روز برای استراحت در خانه استفاده نکنید.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن را مانند نماز واجب بدانید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام‌ محمد سلطانی‌مرادی ظهر امروز در جشن دهه ‌فجر در دانشگاه شهید باهنر و در جمع دانشجویان با اشاره به عوامل به وجود آورنده و تثبیت انقلاب اسلامی گفت: یادآوری عوامل به وجود آورنده باید مانند نماز خواندن هر روز تکرار شوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: مکتب دین مقدس اسلام و آموزه‌های انسان‌ساز قرآن که درس بندگی و آزادگی به انسان می‌دهد و او را از قید بت‌ها و خرافات آزاد می‌کند، نخستین عامل به وجود آورنده انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: سیره نبوی، مکتب عاشورا و مکتب سبز انتظار ملت را به حرکت در آورد و نباید نقش روشنگری‌ها را نادیده گرفت، حضور 250 ساله اهل بیت (ع) در بین مردم و تشکیل جلسات عاشورایی، روشنگری سفیران هدایت حوزه‌های علمیه نهضت عظیم در یادگیری آموزه‌های دینی هستند.

سلطانی‌مرادی با بیان اینکه علمای مجاهد و دست به قلم شده که در راس آن‌ها امام راحل بود را نباید در روشنگری ملت بی‌اهمیت دانست، گفت: برخی انقلاب را مختص کمونیست‌ها می‌دانستند و معتقد بودند با قرآن و مفاتیح انقلاب نمی‌شود، اما عده‌ای برای ترویج مکتب اسلام برای خدا قیام کردند و هرگز شعار « نان، مسکن و آزادی» را سر ندادند.

وی دومین عامل به وجود آورنده و تثبیت کننده انقلاب را «رهبری» عنوان کرد و افزود: نقش علما پس از امامان معصوم (ع) برای هدایت مردم و توده بسیج بسیار مهم است در سال 42 امام راحل با امید، درایت و شجاعت حرکت خود را از حوزه‌ها بدون هیچ مال و سرمایه‌ای آغاز و قدرتمندانه بعد از تحمل رنج‌های 15 ساله نقش پیامبرگونه‌ای در این دهه ایفا کردند.

وی بیان داشت: اعلام حکومت نظامی در 19 بهمن از ساعت چهار بعد از ظهر و دستور شکستن آن توسط امام خمینی (ره) و فتنه‌های سیستان و بلوچستان با توکل به خدا، ایمان راسخ و هدایت رهبر کبیر انقلاب زمینه‌ساز حل و موجب همدلی و اتحاد مردم ایران شد.

سلطانی‌مرادی تصریح کرد: اینکه چه بر سر این انقلاب می‌آید از دغدغه‌های اصلی بعد از پیروزی انقلاب بود، مطالبات بعد از جنگ مردم، مسائل اقتصادی، دوره هشت ساله اصلاحات، فتنه‌های دوره‌ای در هر 9 روز، 18 تیر 82، و بعد هم فتنه 88 و نقش‌آفرینی عده‌ای در زمین دشمن از مواردی هست که رهبری هوشمندانه کشور را از شکست‌های جبران‌ناپذیر نجات داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه کشورهای دیگر از خلأ رهبری رنج می‌برند، اظهار داشت: در عرصه خارجی حوادث 11 سپتامبر، اشغال عراق، افغانستان و نیز فتنه‌گری‌ها و محدودیت‌های انرژی هسته‌ای در نبود رهبری کمرشکن بود.

وی با توضیح اینکه سومین عامل به وجود آورنده و تثبیت انقلاب «مردم» هستند، ابراز داشت: اگر مردم توجیه نباشد، مکتب و رهبری هم بی‌نتیجه می‌‌ماند، همان طور که در زمان امیرالمومنان علی(ع) امام معصوم اعلم به علم لدنی، عادل، فهیم، سیاست‌مدار بر محور آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی با توجیه نبودن مردم خانه‌نشین شدند.

سلطانی‌مرادی خاطرنشان کرد: حمایت و یادآوری این سه عامل در کنار مکتب‌های تشیع، عاشورا و مهدویت نقشه‌های دشمنان را بر هم می‌زند و نباید یاری مردم قبل از انقلاب، آزادگان و شهدا، دوران زجرآور و مصیبت‌های قبل از انقلاب را فراموش کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان ابراز داشت: راهپیمایی 22 بهمن را باید مانند نماز بر خود واجب بدانید و از تعطیلی این روز برای استراحت در خانه استفاده نکنید، باید هر کس با هر موقعیتی که دارد، مردم را برای حضور در صحنه توجیه کند تا کسی تحت تاثیر دشمنان در این روز خانه‌نشین نشود.

انتهای پیام/80028/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول