اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

آمریکا در ادعاهایش صداقت ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: همه می‌‍‍‌‌دانیم آمریکا در ادعاهای خود برای مذاکره صادق نیست.

آمریکا در ادعاهایش صداقت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تقوا را حقی بر گردن مردم دانست و اظهار داشت: بهترین زاد و توشه انسان برای آخرت تقواست و شیعه در کارهای نیک باید پیشقدم باشد و گناه بین انسان و خدا فاصله می‌اندازد و آثار ایمان را پاک می‌کند.

رمضانی‌پور با اشاره به آیه 135 سوره مائده خاطرنشان کرد: انسان باید تمام توان خود را برای ایجاد عدالت در جامعه به کار گیرد و در شهادت دادن برای برقراری عدالت ملاحظه‌ها را کنار بگذارد و به خیال اینکه فرد توان مالی ندارد از بی‌عدالتی و رساندن حرام به شخص باید پرهیز کند.

وی بیان کرد: پیروی از هوای نفس موجب منحرف شدن انسان می‌شود به طوری که سرچشمه بسیاری از بی‌عدالتی‌ها در جامعه هواپرستی است.

رمضانی‌پور با اشاره به برگزاری همایش بزرگ آیین همسرداری که روز گذشته انجام شد، عنوان کرد: چنین همایش‌هایی کارگاه‌های آموزشی برای یادگیری درس‌های زندگی هستند و شیوه‌های زندگی موفق را آموزش می‌دهند.

وی بیان داشت: در این ایام که روزهای پایانی سال است، رعایت قانون راهنمایی و رانندگی لازم است و عدم توجه به این قانون پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد.

خطیب جمعه رفسنجان بصیرت را لازمه زندگی کنونی دانست و ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمودند «هرکس بدون دانستن کاری انجام دهد، مانند رونده‌ای است که بدون آگاهی مسیری را می‌پیماید و شتاب در راه او را هر چه از مقصد دورتر می‌کند».

وی ابراز داشت: فرمایشات پیامبرگونه رهبر انقلاب چه در زمینه داخلی و چه خارجی مانند چراغی روشن بود که چشم همه را بیشتر باز کرد.

وی افزود: سخنان ایشان در زمینه مذاکره با آمریکا ما را به یاد ظلم و ستم‌های این دولت می‌اندازد که هر جا ظلم و ستمی بر مسلمانان می‌شود رد پای آمریکا در آن دیده می‌شود و آمریکا در ادعاهای خود صادق نیست.

وی اذعان کرد: اگر آمریکا ادعای مذاکره دارد باید از راه دوستی وارد شود و گام مثبتی بر دارد نه اینکه بر تحریم‌ها شدت ورزد و محاصره اقتصادی را برای ما تنگ‌تر کند.

وی پول‌هایی که آمریکا و دولت جعلی صهیونیستی برای ترور شخصیت‌های والای ما هزینه می‌کنند را سند دیگری از جنایت‌های آمریکا خواند و بیان داشت: اگر آمریکا حسن نیت دارد چند قدم جلو بیاید و دوستانه وارد شود و تنها نخواهد که ما حرف آنها را قبول کنیم که این نوعی استبداد محسوب می‌شود.

رمضانی‌پور در بعد داخلی به سخنان رهبر فرزانه به ارتکاب اشتباهات برخی مسئولان و سران کشور اشاره و عنوان کرد: آنها باید تبعیت محض از ولایت را اعلام کنند و بدانند کارها با لجاجت پیش نمی‌رود و کم سوادترین مردم کشور می‌دانند آنها چه می ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سران کشور نگذارند از اختلافات آنها فرصت‌طلبان و سودجویان بهره ببرند و امام خمینی(ره) فرمودند «اگر مسئولان به سراغ مسائل مردم بروند، فرصتی برای دعوا نمی‌ماند».

خطیب جمعه رفسنجان از روز امور تربیتی یاد کرد و ابراز داشت: ستادهای امور تربیتی در مدرسه‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند و دشمن خیلی فعالیت می‌کند تا افکار نسل نوجوان و جوان ما را به تسخیر در آورد.

وی بیان داشت: از اهداف تشکیل ستاد تربیتی پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و خلاقیت مهم‌ترین اصل در این ستادها است که مربیان باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و نقش دانش‌آموزان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پررنگ تر شود.

انتهای پیام/80016/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول