اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

ورزش‌های سنتی ریشه در باورهای دینی مردم دارد

خبرگزاری فارس: معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ریشه در باورهای دینی و فرهنگی مردم دارد.

ورزش‌های سنتی ریشه در باورهای دینی مردم دارد

حسن‌رضا عمیدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بازی‌های بومی محلی ریشه فرهنگی دارد و احیای این بازی‌ها در مناطق شهری و روستایی می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد امید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی بر ضرورت پویاسازی ارزش‌های اجتماعی در راستای شکل‌گیری هویت جوامع روستایی بر مبنای شناسایی و قانونمندکردن این بازی‌ها تاکید کرد.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کودکی خود را به یاد بیاوریم و بازی‌های آن دوران را از بایگانی اذهان خود بیرون بیاوریم متوجه می‌شویم که ما با آن بازی‌های کودکانه و سنتی رشد کرده و بزرگ شده‌ایم و با آن شخصیت خود را ساخته‌ایم.

عمیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های گروهی و دسته‌جمعی در راستای انجام بازی‌های بومی و محلی در گذشته سبب تقویت روحیه کار جمعی در نسل‌های آن دوران شده است،‌ تصریح کرد: نسل‌های گذشته با انجام این بازی‌ها سبب دوست‌یابی می‌شدند و احساس و عواطف خود را با آن تکامل بخشیده و اجتماعی شدن را درقالب بازی‌ها فرا می‌گرفتند.

وی افزود: تمامی افراد و مسئولان باید به وجه ویژه داشته باشند و اینگونه بازی‌هایی که در سطح استان به دست فراموشی سپرده شده را مجدد احیاء کنند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به تغییر سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با ورزش‌های همگانی و قهرمانی گفت: تیر‌ماه سال جاری فدراسیون ورزش روستایی وعشایری منحل و به فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تغییر نام پیدا کرد و به تبع آن سیاست‌های ورزشی آن نیز به سمت قهرمان‌پروری گرایش پیدا کرد.

عمیدیان با بیان اینکه بیشتر هیئت‌های ورزشی از مشکلات مالی رنج می‌برند، متذکر شد: این مسئله در همه فدراسیون‌ها عمومیت دارد که باید روسای هیات‌ها به سمت خودکفایی سوق پیدا کنند و از خیران در فعالیت‌های ورزشی به عنوان اسپانسر استفاده کنند.

انتهای پیام/2248/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول