اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد

اعزام 2 هزار دانشجوی زنجانی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اعزام 2 هزار نفر از دانشجویان استان زنجان به اردوهای راهیان نور گفت: سهمیه استان زنجان در برابر تعداد دانشجویان ناچیز است.

اعزام 2 هزار دانشجوی زنجانی به اردوهای راهیان نور

عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه اعزام دانشجویان دانشگاه‌های استان به راهیان نور از تاریخ 10 اسفند ماه آغاز شده و در نخستین کاروان 450 نفر از دانشجویان خواهر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار نفر از دانشجویان دانشگا‌ه‌های استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌شوند، اضافه کرد: از مجموع افرادی که به این کاروان‌ها اعزام می‌شود، یک‌هزار و 100 نفر خواهر و 900 نفر نیز برادر هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در ادامه با بیان اینکه اعزام دانشجویان استان به مناطق جنگی تا 28 اسفند سال‌جاری ادامه پیدا می‌کند، افزود: دانشجویان در پنج دوره و گروه به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعزام دانشجویان به این مناطق در قالب سفری پنج روزه انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از قبیل زیارت دانشجویان از یادمان‌های دفاع مقدس از قبیل یادمان شلمچه، یادمان طلائیه، حور و اروند برای دانشجویان در این سفر در نظر گرفته شده است.

بابایی همچنین با اشاره به حضور دانشجویان در مسجد خرمشهر افزود: این بازدید با حضور روحانیون همراه است و در قالب این برنامه دانشجویان از نزدیک با یادمان‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرگذار بودن این اعزام‌ها اشاره کرد و گفت: اهمیت این کاروان‌ها و این چنین برنامه‌ها به اندازه‌ای است که حتی دشمن نیز در مقابل آن موضع گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان همچنین با اشاره به استقبال دانشجویان از برنامه‌ای این چنینی افزود: متاسفانه به علت عدم تامین منابع مالی از سوی دانشگا‌ه‌ها تعداد بسیار کمی از دانشجویان علاقه‌مند به این اردوها اعزام می‌شوند و سهمیه اعزام 2 هزار نفر در مقابل خیل عظیم دانشجویان استان بسیار ناچیز است.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری دانشگاه‌های استان در بحث همکاری با بسیج دانشجویی استان از روسای دانشگا‌ه‌های استان خواست همکاری خود را در این زمینه بیش از پیش افزایش دهند تا دانشجویان علاقه‌مند بیشتری بتوانند از این برنامه‌ استفاده کنند.

بابایی با بیان اینکه اعزام دانشجویان به این کاروان‌ها تاثیر بسزایی در افزایش بصیرت آن‌ها دارد، گفت: دانشجویان زمانی که در فضای چنین اردوهایی قرار می‌گیرند با فداکاری‌های شهدا و ایثاری که آن‌ها در خدمت به نظام و انقلاب انجام دادند، بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه تاثیر بسزایی در عملکرد دانشجویان دارد، اضافه کرد: در صورتی که دانشجویان مشاهده کنند که اشخاصی برای منافع دین و نظام فداکاری کرده و سنگر علم و دانش را رها کرده‌اند و به دفاع نَظام پرداخته‌اند، به الگوبرداری از آن‌ها اقدام می‌کنند که همین موضوع تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول