اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج خواستار شد

استقرار داروخانه‌های شبانه‌روزی در آوج

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج بر استقرار داروخانه‌های شبانه‌روزی در این شهرستان تاکید کرد.

استقرار داروخانه‌های شبانه‌روزی در آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: این بانوی فضائل به عنوان اسوه‌ای برای زنان و بانوان امروزی بوده و الگوگیری از ایشان وظیفه کنونی تمام شیعیان است.

امام جمعه آوج با تأکید بر ضرورت جلوگیری از چشم و هم‌چشمی در ایام تعطیلات نوروزی افزود: رسیدگی به وضعیت مستمندان و افراد بی‌بضاعت در چنین ایامی ضروری و مهم است.

وی نظارت بیشتر مسئولان بر امور اقتصادی، کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان و گران‌فروشان را لازم دانست و اضافه کرد: از دولت و مسئولان خواستاریم تا با تلاش بیشتر مقدمات آسایش و رفاه بیشتر مردم را فراهم کنند و موجب رضایت‌مندی بیشتر محرومان شوند.

امام جمعه آوج با اشاره به در‌ پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت حضور فعال مردمی تصریح کرد: با حضور چشم‌گیر ملت نقشه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

هاشمی با اشاره به نیاز مبرم به استقرار داروخانه شبانه‌روزی در سطح شهرستان آوج خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا این مسئله را با جدیت پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام علی اکبری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر اظهار کرد: مسئولان باید مشکلات پیش روی مردم را بررسی کنند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی افزود: مسئولان باید بیشتر به فکر تولید ملی باشند و با ارائه راهکارهای لازم برای رفع و کاهش مشکلات جوانان، بیکاری و تورم تدابیر لازم را بیندیشند.

خطیب جمعه شهر خاکعلی با اشاره به 27 اسفند ماه که مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است، تصریح کرد: حضرت زینب (س) بزرگ بانوی اسلام هستند که در حفظ و ماندگاری نهضت امام حسین (ع) نقش مهمی ایفا کردند چراکه خطبه‌های ایشان بی‌نظیر و دشمن‌شکن بود.

اکبری ادامه داد: با توجه به تلاش حضرت زینب (س) در سال 61 هجری و پرستاری از مجروحان واقعه کربلا، پرستاران باید بدانند که پرستاری از شریف‌ترین مشاغل محسوب می‌شود و در نزد خدای متعال از جایگاه، اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار هستند.

*مردم کدورت را از دلشان بزدایند

امام جمعه خاکعلی با توجه به فرا رسیدن سال نو تصریح کرد: مردم باید به فکر مستمندان و نیازمندان باشند، قهر و کدورت را از وجودشان دور کرده و از دلشان بزدایند و صفا و صمیمیت را افزایش دهند.

اکبری اضافه کرد: طبق روایات وارده عید واقعی روزی است که انسان در آن روز گناه نکند.

 

وی همچنین به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: والدین باید مراقب فرزندانشان باشند تا چهارشنبه آخر سال بی‌خطر و سالمی را پشت سر بگذارند اگرچه مردم باید خرافات را نیز از این روز بزدایند.

*سید احمد خمینی ذوب در ولایت بود

خطیب جمعه شهر خاکعلی با اشاره به 26 اسفند ماه سالگرد ارتحال سید احمد خمینی فرزند برومند امام راحل اظهار کرد: سید احمد شخصیت بزرگواری بود که ذوب در ولایت بود؛ وی کوچک‌ترین انحرافی در مسیر انقلاب نداشت و از شخصیت والایی برخوردار بود به طوری که امام راحل در خصوص ایشان فرموده بودند احمد برای من از عزیزترین اشخاص است.

*تقوا راه خلاصی از شیطان درون است

اکبری راه خلاصی از شیطان درون و آراسته شدن به فرشته خویی را در گرو تقوا و خودسازی ذکر کرد و افزود: شیطان درون که هواهای نفسانی است، بزرگ‌ترین خطر در کمین انسان بوده چراکه خطر شیطان درون بیشتر از شیطان بیرون است.

وی با اشاره به خطبه 193 نهج‌البلاغه معروف به خطبه متقین اضافه کرد: با توجه به تأکید امام علی (ع) در فرازی از این خطبه بر دوری انسان از طمع‌ورزی و آزمندی، انسان باید از طمع‌ورزی دوری کند چراکه دنیاپرستی و آزمندی از عوامل سقوط انسان است.

امام جمعه شهر خاکعلی ادامه داد: انسان طماع همیشه در تلاش است تا از مظاهر فریبنده و دلفریب دنیا بهره بیشتری ببرد و بر مال و ثروت خود بیفزاید و ممکن است تا جایی پیش برود که به مال و ثروت دیگران چشم بدوزد.

خطیب جمعه شهر خاکعلی گفت: تقوا در یک تعبیر ساده و روان، پشت پا زدن به امیال نفسانی و لذت‌های زودگذر دنیوی است که سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول