اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل:

افزایش قیمت اتوبوس شهری تا 125 تومان / 80 درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شده است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل از افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری تا 125 تومان خبر داد.

افزایش قیمت اتوبوس شهری تا 125 تومان / 80 درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شده است

فضیلت ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعمال افزایش قیمت سال جاری انجام شده و صاحبان اتوبوس‌های شهری در سال جاری برای ورودیه هر شهروند 125 تومان دریافت می‌کنند و هرگونه اضافه دریافت تخلف محسوب شده و هموطنان می‌توانند آن را اعلام کنند.

وی با یادآوری اینکه از یک هفته گذشته این افزایش نرخ در اتوبوس‌های شهری اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم کمترین افزایش قیمت را داشته باشیم به طوری که رقم 100 تومان سال گذشته به 125 تومان با نظر مساعد شورای شهر افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل با اعلام اینکه 175 دستگاه خط شهری در مسیرهای مختلف به هموطنان اردبیلی ارائه خدمات می‌کنند، یادآور شد: ما علاوه بر سرویس‌دهی به مناطق مختلف شهری به شهرهای همجوار نیز نظیر نمین، نیر، سرعین، هیر و برخی از بخش‌ها خدمات مناسب و مطلوب یارانه‌دار را ارائه می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه 80 درصد واگذاری اتوبوس‌های شهری به بخش خصوصی با موفقیت انجام شده است، عنوان کرد: تنها 20 درصد اتوبوس‌های شهری در اختیار سازمان اتوبوسرانی است که به تدریج این میزان نیز در سال‌های آینده واگذار می‌شود.

این مسئول متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی اردبیل را چهار سال و دو ماه اعلام کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اردبیل سبب شده است تا ارائه خدمات نیز به شکل مطلوب‌تر انجام شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل همچنین از راه‌اندازی سه دستگاه اتوبوس شهری ویژه معلولان و جانبازان خبر داد و افزود: قرار است در روزهای آینده به همراه افتتاح پروژه‌های شهرداری اردبیل این سه دستگاه راه‌‌اندازی شود تا خدمات به معلولان و جانبازان به صورت ویژه صورت گیرد.

افزایش نرخ تاکسی‌ها و واهمه از اعلام عمومی آن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در تماسی که با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل داشتیم تلویحاً به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از ابتدای امسال اشاره کرد اما گفت که قرار است شهردار اردبیل در این زمینه مصاحبه کرده و نرخ‌های جدید را اعلام کند.

این در حالی است که صاحبان تاکسی‌ها از اولین روزهای سال جدید خودسرانه نرخ‌هایی را از مسافران دریافت می‌کنند که به نظر می‌رسد افزایش 50 درصدی در نرخ‌گذاری جدید اعمال می‌شود.

اهمال و کوتاهی مسئولان تاکسیرانی اردبیل در اعلام نرخ جدید کرایه‌ها به عموم مردم و اعلام رسمی آن در قالب برچسب‌های تاکسی‌ها و واهمه‌ای که در این زمینه وجود دارد معلوم نیست از کدام عامل سرچشمه می‌گیرد که مسئولان امر با اعلام نکردن نرخ‌های جدید بهانه‌ای به دست برخی صاحبان تاکسی‌ها داده‌اند تا به دلخواه کرایه‌ها را افزایش داده و اعمال نظارتی نیز در این زمینه صورت نگیرد.

بر اساس مشاهدات و همچنین اظهارنظر مردمی در برخی از مسیرها 50 درصد و در برخی مسیرهای طولانی نیز تا 75 درصد نرخ تاکسی‌ها در سال جدید افزایش یافته و در کنار آن صاحبان آژانس‌ها نیز خودسرانه به افزایش قیمت‌ها اقدام کردند و مردم از این بابت معذب هستند.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول