اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

در برابر استکبار نباید موضع دفاع گرفت

آیت الله خامنه ای در بخشی از خطبه اول نماز جمعه تهران تاکید کردند : باید متوجه باشیم که مقابله با ضد انقلاب جهانی به این صورت امکان پذیر نخواهد بود که همواره ما موضع دفاعی به خود بگیریم .

در برابر استکبار نباید موضع دفاع گرفت

رخدادهای 15 فروردین 1359

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند : همه مردم آزاد هستند تا هر اندیشه ای که می خواهند داشته باشند ولی دولت اسلامی آزاد نیست که زندگی مردم را بر اساس اندیشه ها و نظرات غیر اسلامی اداره کند .
  • حجت الاسلام کرمانی نماینده امام در غرب کشور گفت : عزالدین حسینی اصرار داشت که در مذاکرات حتما باید افراد حزب کومله و چریک های فدایی خلق نیز شرکت داشته باشند که ما این را صلاح ندانسته و مذاکرات با وی بدون نتیجه خاتمه یافت .
  • حسن‌زاده عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان در مورد مذاکرات با نماینده امام گفت :  مذاکرات بسیار مفید و ثمربخش بود ،  مسایلی را که ما مطرح کردیم همان است که در طرح شش ماده ای آمده است .
نماینده امام : عزالدین میخواست چریک ها را وارد مذاکرات کند !

حجت الاسلام کرمانی نماینده امام در غرب کشور امروز پس از پایان دور دوم مذاکرات خود با سران کرد عازم تهران شد تا نتیجه بررسی های خود را تقدیم امام و رئیس جمهور کند . وی در یک گفت و گوی مطبوعاتی اظهار داشت : مذاکرات حول مسائل منطقه دور می زد ولی عزالدین حسینی که طرفدار حزب کومله هستند و زیاد به حزب دمکرات خوشبین نیستند اصرار داشتند که در مذاکرات حتما باید افراد حزب کومله و چریک های فدایی خلق نیز شرکت داشته باشند که ما این را صلاح نمی دانستیم .

وی ادامه داد : بدون اخذ نتیجه از مذاکره با عزالدین حسینی به دیدار اعضای حزب دمکرات و قاسملو رفتیم و در مذاکره با آنها در اکثر موارد به توافق رسیدیم .

با نماینده امام اختلاف نظر نداریم 

حسن‌زاده عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان نیز در مورد این مذاکرات گفت : مذاکرات با نماینده حضرت امام بسیار مفید و ثمربخش بود ،  مسایلی را که ما مطرح کردیم همان است که در طرح شش ماده ای است و کاملاً‌ایشان قبول دارند و در واقع بین ما و ایشان هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد.(1)

آیت الله خامنه ای : دولت اسلامی آزاد نیست جامعه را غیراسلامی اداره کند

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند : همه مردم آزاد هستند تا هر اندیشه ای که می خواهند داشته باشند ولی دولت اسلامی آزاد نیست که زندگی مردم را بر اساس اندیشه ها و نظرات غیر اسلامی اداره کند .

در برابر استکبار نباید موضع دفاع گرفت

ایشان در بخشی از خطبه اول نماز جمعه امروز تهران تاکید کردند : باید از هجوم ضد انقلاب چه در داخل مرزهای ایران و چه در عرصه سیاست بین الملل با ایمان و با تصمیم و با عزم راسخ خود جلوگیری کنیم و در این بابت متوجه باشیم که مقابله با ضد انقلاب جهانی به این صورت امکان پذیر نخواهد بود که همواره ما موضع دفاعی به خود بگیریم .

مسئله گروگانها مجازات دولت آمریکا است

خطیب جمعه تهران در مورد سرنوشت گروگانها نیز گفتند :  در مورد گروگانها مجلس شورای اسلامی تصمیم خواهد گرفت و در این مسئله هیچ عامل دیگری نمی تواند سرنوشت ساز باشد .

آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : آمریکا به پلیدترین جانیان گناهکار ایران پناه داده است ، پلیدترین مجرمان را در ظرف 30 سال حمایت کرده و به آنها قدرت داده و ملت ایران از این نخواهد گذشت . بنابر این مسئله گروگانها مجازات دولت آمریکا است به خاطر پناه دادن شاه ، اگر گروگانها به تصمیم مجلس شورای اسلامی محاکمه نشوند این گذشت و تفضل و بزرگواری ملت ایران خواهد بود .

دانشگاه ها باید از خطوط التقاطی پاک شوند

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند : دانشگاه ها ، مدارس و دبیرستانهای ما باید از خط غیر اسلامی و ضد اسلامی پاک شود این یعنی پاکسازی واقعی خط التقاطی ، التقاط از شرق و غرب و مخلوط کردن حقایق اسلام با اباطیل غیراسلامی باید در دانشگاه ها و مراکز تعلیم و تربیت از بین برود این علاج جامعه انقلابی ما است . (2)

پی نوشت :

1- کیهان ، 16 فروردین 1359 ، صفحه 11

2- جمهوری اسلامی ، 16 فروردین 1359 ، صفحه 6

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول