اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

20 درصد جمعیت کشور فشار خون دارند

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس آخرین آمارها 20 درصد جمعیت کشورمان فشار خون دارند که بخشی از این جمعیت از بیماری خود مطلع بوده و بخشی دیگر نیز نسبت به آن آگاهی ندارند.

20 درصد جمعیت کشور فشار خون دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز و همزمان با هفته سلامت در نشست با جمعی از پزشکان و فعالان حوزه سلامت در اردبیل اظهار داشت: اگر این بیماری به موقع پیشگیری و درمان نشود، ممکن است عوارض بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد که نظیر آن بروز و ظهور بیماری‌های قلبی، عروقی، سکته‌های ناشی از آن و همچنین سکته‌های مغزی است.

وی مهم‌ترین علل بروز فشار خون را عادات بد غذایی، استفاده از سیگار، اضطراب و هیجان بیش از حد اعلام کرد و افزود: تصلب شرایین که عامل فشار خون می‌باشد گاهی به نارسایی‌هایی منجر می‌شود که سلامت واقعی را تهدید می‌کند.

پورفرضی اهمیت دادن به کنترل فشار خون و مصرف کم نمک و غذاهای فست‌فود را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌اگر در کنار آنها فشارهای عصبی و برخی نگرانی‌های روحی، روانی به حداقل برسد بیماری قابل کنترل می‌باشد.

این مسئول نامگذاری هفته سلامت امسال را به نام جدی گرفتن فشار خون یادآور شد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است در این ایام مراکز درمانی تست فشار خون از بیماران بگیرند و آنها را در جریان بیماری و برخی نارسایی‌های این حوزه قرار دهند.

وی اضافه کرد:‌ در روز جمعه نیز اتوبوس آمبولانس‌های ما در شورابیل و مصلای این شهر استقرار یافته و به صورت رایگان اقدام به تست فشار خون مردم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه یادآور شد: انتظار می‌رود خود مردم در حفظ سلامتی بیش از همیشه کوشا بوده و سعی کنند برخی از مشکلات و نارسایی‌ها را در حوزه سلامت با تدبیر عالمانه برطرف کنند.

پورفرضی در ادامه گفت:‌ اگر فشار خون حالت تهاجمی و در حد بسیار بالا باشد، ضرورت دارد درمان و معالجات به صورت جدی پیگیری شود و فرد از مصرف برخی غذاهای پر چرب و همچنین پر نمک جداً پرهیز کند.

انتهای پیام/62006/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول