اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل انتقاد کرد

خام‌فروشی محصولات کشاورزی در شأن اردبیل نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: خام‌فروشی محصولات کشاورزی در استان اردبیل و سرازیر شدن در‌آمدهای حاصل از آن در حوزه صنایع تبدیلی به استان‌های دیگر در شأن مردم اردبیل و زحمتکشان عرصه کشاورزی نیست.

خام‌فروشی محصولات کشاورزی در شأن اردبیل نیست

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در زمینه کشاورزی و محصولات متنوع زراعی و باغی از استعدادهای بی‌نظیری برخوردار است اما از نظر امکانات کاشت، داشت و برداشت در سطح استان بسیار ضعیف عمل شده و حرکت قابل قبولی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با تخصیص تسهیلات 136 میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی یکسری اقدامات و حرکت‌هایی را در زمینه خرید و تجهیز امکانات برای بخش تولید و کاشت و برداشت در اراضی کشاورزی شاهد بودیم که جا دارد در این زمینه از تلاش‌های استاندار اردبیل و بانک کشاورزی در این حوزه تشکر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: امسال در تحقق شعار حماسه اقتصادی شایسته آن است دولت خدمتگزار بودجه این کارگروه را با توجه به موقعیت کشاورزی و امکانات جغرافیایی از بابت زمین مناسب کشاورزی، هوای مطلوب، خاک حاصلخیز و وجود آب‌های سطحی و زیر‌زمینی افزایش دهد تا بتوانیم یک حرکت تاثیر‌گذار را در حوزه کاشت و داشت شاهد باشیم.

پیرموذن گفت: با تخصیص این بودجه در کل استان نسبت به اشتغال افراد بیکار و تولید حداکثری محصولات کشاورزی امیدواریم در خلق حماسه اقتصادی در کشور به یک الگوی بی‌بدیل تبدیل شویم.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه در سال گذشته در تحقق استفاده از صندوق توسعه ملی مسئولان کشوری همکاری خوبی را با کارگروه توسعه بخش کشاورزی نداشتند و کلیه واحدهای معرفی شده برای بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی نتوانستند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و کار عقیم ماند.

بانک‌های استان همخوانی با توسعه کشاورزی و صنعتی ندارند

نماینده بخش خصوصی در جلسات شورای اداری و کشاورزی استان به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: واحدهای جدید‌التاسیس یا واحدهای معرفی شده از محل کارگروه کشاورزی از تسهیلات صندوق توسعه ملی چه در بخش کشاورزی و چه صنایع موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

پیرموذن تصریح کرد: ما در بخش خصوصی اعتقاد داریم که ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در کنار کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بسیار مفید و اشتغالزا خواهد بود.

وی ادامه داد: سیستم بانکی در تصویب طرح‌های صنایع تبدیلی و پرداخت تسهیلات مورد نظر در این حوزه در استان اردبیل بسیار ضعیف عمل کرده‌ است و ما با وجود محصولات متنوع باغی و کشاورزی بسیار متنوع در استان هنوز شاهد خام‌فروشی این محصولات و خروج آنها از استان به مناطق همجوار هستیم تا به صنایع تبدیلی مبدل شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: این برای اهالی استان به ویژه زحمت‌کشان عرصه کشاورزی ظلم بزرگی است که محصولات تولیدی آنها به صورت خام از استان خارج شود که امیدواریم در کارگروه کشاورزی در این زمینه تصمیم‌گیری قاطع صورت گیرد تا با پیگیری مستمر شاهد راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در سطح استان باشیم.

پیرموذن افزود: ‌بنده به نوبه خود و از طرف بخش خصوصی در دفاع از طرح‌های مصوب در کارگروه و معطل مانده در بانک‌ها پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمری دارم تا سیستم بانکی قانع به پرداخت این تسهیلات شود.

وی عنوان کرد: سیستم بانکی به بهانه‌های مختلف این طرح‌ها را رد کرده و یا برای آنها مدارک و مستنداتی می‌خواهد که هیچ سنخیتی با اجرای طرح ندارد که در این زمینه باید با همکاری استاندار اردبیل شاهد همکاری و هماهنگی بیشتر بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات باشیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: تا زمانی که بانک‌ها مصمم به پرداخت این تسهیلات نباشند تحولی را شاهد نخواهیم بود و همچنان بلاتکلیفی بر توسعه کشاورزی و صنعتی این استان سایه می‌اندازد.

انتهای پیام/62005/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول