اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش:

اختصاص 350 کمباین برای برداشت گندم در شوش/ مشکل تامین سوخت نداریم

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش از اختصاص 350 کمباین برای برداشت محصول گندم این شهرستان خبر داد و گفت: مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

اختصاص 350 کمباین برای برداشت گندم در شوش/ مشکل تامین سوخت نداریم

سیدامیر فراغت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: تاکنون 10 تا 15 درصد از برداشت گندم صورت گرفته است و برداشت عمده گندم در این شهرستان در سه روز آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: در همین راستا 350 کمباین برای عملیات برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان اختصاص داده شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره سوخت ماشین‌های برداشت گندم خاطرنشان کرد: در حال حاضر سوخت ماشین‌های کشاورزی کافی است و مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان برداشت، مقدار سوخت کمباین‌ها متغیر خواهد بود و تامین می‌شود.

*فرسودگی ماشین‌آلات

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره مشکلات پیش‌روی برداشت گندم در این شهرستان گفت: فرسودگی ماشین‌های برداشت گندم از عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان است که باعث ریزش 10 تا 15 درصدی گندم بر روی زمین و خساراتی انباشه برای کشاورزان می‌شود.

فراغت ادامه داد: ماشین‌های برداشت نوع نیوهلند و کلاس بهترین ماشین‌آلات برای برداشت گندم هستند که متاسفانه استفاده از این دسته ماشین‌آلات برای کشاورز هزینه زیادی در برخواهد دارد و به این دلیل کشاورزان نیز رغبتی برای استفاده از این ماشین‌آلات ندارند.

*تنظیم دستگاه‌ها

وی همچنین عنوان کرد: از کشاورزان شهرستان شوش خواستاریم قبل از برداشت برای تنظیم دستگاه‌ها به اداره ترویج و مراکز خدمات مراجعه و فرم‌های مربوطه را تنظیم کنند تا دستگاه‌های برداشت، تنظیم و کنترل کیفی شده و برچسب معاینه کیفیت نیز به کشاورزان عرضه شود.

نائب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش درباره جایگزین کردن محصولات اورگانیت خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم سازیم تا کشاورزان محصولات اورگانیت و بیولوژیکی مرتبط با بخش کشاورزی را در برنامه کار خود قرار دهند و استفاده از کودهای شیمیایی و سموم که بسیار گران است را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: کارشناسان اداره ترویج و مرکز خدمات درباره محصولات اورگانیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری کنند تا کشاورزان به کشت محصولات اورگانیت و سالم ترغیب شوند.

انتهای پیام/72006/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول