اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی شوراهای حل اختلاف کشور خبر داد

ارتقای مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه

معاون اداری مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: با موافقت ریاست قوه قضاییه مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضائیه ارتقا یافت.

ارتقای مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، عبدالحسین قره‌داغی از روند پیشرفت ساخت و ساز ساختمان شوراهای حل اختلاف قزوین ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با این میزان پیشرفت بتوانیم این پروژه مهم را در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص شوراهای حل اختلاف بیان کرد: قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 18 تیر ماه سال 87 کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تاریخ 16 مرداد ماه سال 87 به تأیید شورای نگهبان رسید و آیین‌نامه آن در تاریخ 16 فروردین ماه سال 88 به تأیید و تصویب ریاست وقت قوه قضائیه رسید.

وی افزود: بر اساس ماده دو از فصل دومِ این آیین‌نامه، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد شوراها بر عهده مرکز امور شوراها خواهد بود و رئیس مرکز توسط رئیس قوه قضائیه، منصوب می‌شود.

معاون اداری مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور بیان کرد: شوراهای حل اختلاف که در اجرای ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه تأسیس شده بود، به موجب ماده 134 قانون برنامه چهارم نیز تنفیذ شد و بالاخره در میان نظرات موافق و مخالف، قوه قضاییه لایحه قانونی استمرار کار این شوراها را تحت عنوان «لایحه شوراهای حل اختلاف و قاضی تحکیم» به مجلس شورای اسلامی تسلیم کرد و مجلس شورای اسلامی سرانجام در تاریخ 18 تیر ماه سال 87 قانون مربوطه را با عنوان «قانون شوراهای حل اختلاف» به تصویب رساند.

وی هدف از تأسیس شورای حل اختلاف را کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، عنوان کرد.

معاون اداری مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز دارای دو معاونت و سه مدیریت نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات شوراهای حل اختلاف، مدیریت برنامه‌ریزی و امور فرهنگی شوراهای حل اختلاف و مدیریت پشتیبانی و تجهیز شوراهای حل اختلاف است.

وی افزود: با موافقت ریاست قوه قضاییه مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضائیه ارتقا یافته که این تغییر در حال اقدام و اجرا است.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول