اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کردستان خبر داد

فعالیت 173 شعبه شورای حل اختلاف در کردستان / ورود 71 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در حال حاضر 103 شعبه شورای حل اختلاف شهری و 70 شعبه روستایی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 173 شعبه شورای حل اختلاف در کردستان / ورود 71 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف

علی‌اکبر گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آمار ورودی پرونده‌های ورودی به شورای اختلاف در سال گذشته برابر با سال پیش از آن بوده و هیچ افزایش و کاهشی نداشته است.

به گفته وی، 11 هزار و 975 فقره از کل پرونده‌های ورودی به شورای اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: دعاوی مالی، رانندگی بدون گواهینامه، تامین دلیل، دعاوی و تخلیه حصر وراثت به ترتیب بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گفته گروسی، قبل از انقلاب شوراهای حل اختلاف به صورت کدخدا منشی و طایفه‌ای در بین عشایر و روستاییان انجام می‌شد اما بعد از انقلاب با تشکیل خانه اصناف در روستاها و خانه داوری در شوراهای حل اختلاف شهری، حل اختلافات و مشکلات مردم مورد توجه قرار گرفت.

به گفته رئیس‌کل دادگستری کردستان، شورای اختلاف در راستای رفع اختلافات محلی و حل و فصل مواردی که فاقد پیچیدگی‌های قضایی است در سطح استان تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

گروسی افزود: در حال حاضر 103 شعبه شورای حل اختلاف شهری و 70 شعبه روستایی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی به تشکیل شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: کاهش زمان دادرسی یکی از دغدغه‌های اساسی دستگاه قضا و مردم بود که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مؤثر رفع شده است.

به گفته رئیس‌کل دادگستری کردستان، پیشگیری از وقوع جرم و پیشگیری از ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در دادگستری استان است که با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری‌ها این مهم به صورت جدی دنبال شده و اهداف مدنظر را تحقق می‌بخشد.

گروسی تصریح کرد:‌ در حال حاضر شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان تشکیل شده و مقابله با جرائم شایعی را که در استان با آن مواجه هستیم به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، این شوراها به صورت کارگاهی جرائم را رصد کرده و با برنامه‌های علمی و کارساز در زمینه پیشگیری از وقوع آنها اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول