اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تبدیل وضعیت 1300 نفر در قالب طرح مهر‌آفرین در آموزش و پرورش اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر یک هزار و 300 نفر را در قالب طرح مهر‌آفرین تبدیل وضعیت کردیم که هزینه‌ای معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان بر دوش آموزش و پرورش گذاشته است.

تبدیل وضعیت 1300 نفر در قالب طرح مهر‌آفرین در آموزش و پرورش اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی در اردبیل اظهار داشت: تک نوبته کردن مدارس جزو اصلی‌ترین اولویت ماست اما همچنان در ناحیه یک و دو اردبیل به دلیل کمبود فضاهای آموزشی با مشکل روبرو هستیم به طوری که از 15 درصد مدارس دو نوبته استان بیش از 10 درصد آن در ناحیه یک و دو وجود دارد.

وی عنوان کرد: ساماندهی فضای آموزشی در دستور کار مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش است به طوری که تلاش می‌کنیم تا اول مهر ماه این فضاها را به گونه‌ای مهیا کنیم تا کلاس‌های دو نوبته به حداقل برسد.

20 درصد مدارس سه پایه اول و دوم ابتدایی منفک می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در این ساماندهی قرار است 20 درصد مدارس سه پایه اول و دوم ابتدایی منفک از هم طراحی و ساماندهی شود.

محمود‌زاده افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم برای پایه اول، دوم و سوم ابتدایی مدرسه‌ای جداگانه و برای پایه چهارم، پنجم و ششم مدرسه‌ای جداگانه دیگر بر اساس نظام آموزشی جدید طراحی و عملیاتی کنیم.

این مسئول با اشاره به استقبال 50 درصدی دانش‌آموزان متوسطه از نظام فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تصریح کرد: بر اساس همین استقبال ما برخی از مدارس را تبدیل به هنرستان‌ها می‌کنیم تا مشکلی از بابت حضور دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای نداشته باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان از پیشنهاد تبدیل هنرستان جهان دانش ناحیه یک اردبیل و مدرسه باقر‌العلوم ناحیه دو اردبیل به دو پردیس دانشگاهی علامه طباطبایی و بنت‌الهدی خبر داد و گفت: البته برای جایگزینی این تغییر فضای آموزشی راهکارهایی نیز در نظر گرفتیم که امیدواریم با موافقت نهایی، این دو فضای مدرسه به فضای آموزشی دانشگاه تغییر وضعیت دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در خصوص مقاومت مدیران نواحی یک و دو اردبیل در برابر این تغییر فضای مدرسه به دانشگاه ادامه داد: آنها باید پایبند به نظر اعضای شورای آموزش و پرورش و رئیس هیئت امنای دانشگاه‌ها باشند چرا که هم‌اکنون ما برای جذب دانشجویان جدید در پردیس دانشگاهی با کمبود فضا روبرو هستیم.

صدور بیمه تکمیلی ویژه جانبازان در کنار بیمه طلایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حل مشکل بیمه تکمیلی جانبازان فرهنگی خاطرنشان کرد: در این زمینه و در سرفصل جدید اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است که البته در حوزه شاغلان وظیفه ماست تا مشکل بیمه تکمیلی جانبازان را برطرف کنیم اما در حوزه بازنشستگان این مسئولیت بر عهده سازمان مرتبط است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از صدور بیمه تکمیلی ویژه جانبازان در کنار بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و بیان داشت: ما در همین ارتباط 30 هزار تومان ماهانه از سهم آموزش و پرورش پرداخت می‌کنیم تا آنها رایگان بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

محمود‌زاده افزود: ما از سال‌های گذشته حدود 300 میلیون تومان بدهی در این زمینه داریم که امیدواریم با تدبیر مسئولان استانی این بدهی‌ها تسویه شود.

تبدیل وضعیت 1300 نفر در قالب طرح مهر‌آفرین

این مسئول همچنین از تغییر وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریس آموزش و پرورش در قالب طرح مهر‌آفرین به استخدام پیمانی و رسمی خبر داد و تاکید کرد:‌ ما در ماه‌های اخیر یک هزار و 300 نفر را در قالب طرح مهر‌آفرین تبدیل وضعیت کردیم که هزینه‌ای معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان بر دوش آموزش و پرورش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود به وجود 350 زوج فرهنگی در استان و انجام کارهای راحت آنها برای انتقال و جابجایی اشاره کرد و اذعان داشت: انتقال تنها با کسب امتیاز لازم امکان‌پذیر است که در این زمینه سعی کردیم زوج‌های فرهنگی متناسب با محلی که برای انجام ماموریت تعیین کرده‌اند مشکلات انتقالی‌شان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول