اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان:

مشکلات معلولین به صورت تخصصی تفکیک شود

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان گفت: مشکلات معلولین به صورت تخصصی تفکیک شود.

مشکلات معلولین به صورت تخصصی تفکیک شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‏رضا براتی عصر امروز در جلسه مناسب‏سازی فضاهای شهری برای معلولین اظهار کرد: برای برطرف شدن مشکلات معلولین باید نیازهای آن‏ها تفکیک و به صورت تخصصی بررسی شود.

وی به مشکلات جامعه معلولین اشاره کرد و افزود: جامعه معلولین در بخش‏های مختلف باید مورد توجه مسئولان باشد و برای آن ارائه راهکار صورت گیرد.

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان خواستار اجرای برنامه‏های فرهنگی و اطلاع‏رسانی در مورد مشکلات معلولین شد و خاطرنشان کرد: رسانه‏ها در بازتاب و بررسی مشکلات جامعه معلولین نقش بالایی دارند.

وی برطرف شدن مشکلات معلولین در سطح شهر و ساختمان‏ها را در گرو تخصصی‏سازی مباحث مطروحه عنوان کرد و یادآور شد: بحث‏های مربوط به مشکلات تردد معلولین در فضاهای شهری باید در قالب گروه‏های تخصصی بررسی شود.

براتی احصای نیازهای جامعه معلولین در استفاده از امکانات سطح شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: مسئولان باید از مرحله تئوری به بررسی مشکلات در میدان عمل وارد شوند.

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان مشکلات معلولین در استفاده مناسب از فضاهای شهری را یادآور شد و اظهار داشت: دستگاه‏های مرتبط در امور ساخت و ساز شهری باید نسبت به نیازها و مشکلات معلولین توجه لازم را داشته باشند.

وی به مشکلات موجود در دستگاه‏ها و ادارات دولتی برای معلولین اشاره کرد و گفت: استفاده معلولین از فضاهای فعلی ادارات بسیار سخت است و باید برای آن برنامه‏ریزی اصولی شود.

* استفاده از دستگاه‏های خودپرداز فعلی برای معلولین مشکل است

براتی استفاده از دستگاه‏های خودپرداز برای معلولین را از جمله مشکلات موجود دانست و تاکید کرد: با بانک‏های عامل در این مورد رایزنی لازم صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان وجود رمپ و توالت فرنگی را از دیگر موضوعات مهم در ادارات دولتی دانست و یادآور شد: برای تامین نیازهای معلولین در ادارات دولتی تلاش شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های شورای ترافیک شهرستان زنجان را برای برطرف کردن مشکلات معلولین مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مشکلات ترددی معلولین در شورای ترافیک نیز طرح شود.

براتی برنامه‌ریزی در سه مرحله کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت را خواستار شد و اظهار داشت: برای برطرف شدن مشکلات معلولین در سطح شهر باید در سه بازه زمانی برنامه‏ریزی شود.

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان خواستار توجه جدی دستگاه‏های اجرایی شهرستان زنجان برای رفع نیازهای معلولین شد و ادامه داد: شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی مسئولیت فنی و اجرایی بالایی برای برطرف کردن مشکلات موجود دارند.

وی ساماندهی فضاهای شهری برای معلولین را از الزامات قانونی دانست و تاکید کرد: باید نسبت به مشکلات این قشر از جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد. 

براتی با بیان اینکه مقرر شده است تا دستگاه‏های اجرایی در مورد آموزش و نظارت معابر و فضاهای شهری اقدام کنند، افزود: با تشکیل جلسات مستمر با مسئولان مطالبات جامعه معلولین پیگیری خواهد شد.

معاون امور عمرانی فرماندار زنجان نیاز به توجه ترددی جانبازان، معلولین و خردسالان را در سطح شهر ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: باید نیاز اقشار مختلف در شهر دیده شود.

وی به استفاده و تردد معلولین در ساختمان‏های بهداشتی در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: باید نسبت به تردد آسان و بدون مشکل معلولین در این ساختمان‏ها اهتمام جدی داشت.

انتهای پیام/73002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول