اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هم‌اندیشی مطرح شد

انتظارات انتخاباتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌های گروهی

تعدادی از مسئولان ارشد مرتبط با انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، انتظارات خود را از خبرنگاران و اهالی قلم مطرح کردند.

انتظارات انتخاباتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌های گروهی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعدازظهر امروز تعدادی از مسئولان ارشد مرتبط با انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، انتظارات خود را از خبرنگاران و اهالی قلم مطرح کردند.

سردار علیرضا عادلی در این نشست از رسانه‌ها خواست به سمتی بروند که داوطلبان و کاندیداهای انتخابات در هر سه دوره ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان تنها به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود بپردازند و بدون تخریب و تخطئه دیگران به دیگران و رقبای خود کاری نداشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به خبرنگاران افزود: در این مقطع تلاش کنید که اخبار حساس را با حساسیت خاصی منتشر کنید و از انتشار کامنت‌ها و نظراتی که تنش‌زا بوده و حاوی توهین و افترا هستند، به شدت خودداری کنید.

عادلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: براساس قانون نیروهای مسلح حق ندارند له یا علیه هیچ فردی حرفی بزنند و یا جانبداری کنند.

وی ادامه داد: اگر چنین مواردی مشاهده شود به شدت برخورد خواهد شد و باید به این نکته توجه کرد که صحبت کردن از کاندیدای اصلح به معنای نام بردن از شخص خاصی نیست.

* رسانه تنها به معرفی برنامه‌های کاندیدای مورد حمایت خود بپردازند

به گزارش فارس در ادامه این نشست، رحیم آوند، معاون قضایی دادگستری، حرفه و رسالت خبرنگاران را نقد و به چالش کشیدن افراد و نقایص دانست و گفت: انتظار ما این است که نقد و به چالش کشیدن در چارچوب قانون باشد تا هم رسانه‌ها از مسیر اصلی خود خارج نشوند و هم تخلف انتخاباتی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: بدون شک رسانه‌هایی هستند که به فرد خاصی وابستگی یا تعلق خاطر دارند که لازم است نقدهای این رسانه‌ها منصفانه و در جهت معرفی برنامه‌ها و دیدگاه‌های کاندیدای مورد حمایت خود باشد؛ نه تشویش اذهان و تخریب دیگران.

آوند با بیان اهمیت حفظ آرامش و رعایت قانون در جامعه تصریح کرد: بدون شک اهالی رسانه خود به قانون مطبوعات و انتخابات واقف هستند و همان‌گونه که در قلم‌زنی‌های خود دیگران را به رعایت قانون دعوت می‌کنند و نقدها و تذکراتشان در مسیر عدول افراد از قانون است، انتظار می‌رود که خود نیز به رعایت قانون توجه داشته باشند و در حیطه قوانین فعالیت کنند.

* سپاه مقابل فردی که پشت سر دشمن قرار گیرد، می‌ایستد

سردار یونس امیری، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد انتظار خود را از رسانه‌ها، قرار نگرفتن در پشت سر دشمن و انتشار موارد دلخواه بدخواهان نظام دانست و گفت: سپاه در مقابل کسی قرار می‌گیرد که در پشت سر دشمن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به عنوان سپاه به هیچ عنوان در انتخابات دخالتی نمی‌کنیم و له یا علیه فردی حرف نمی‌زند، اما اگر کسی پشت سر دشمن باشد و یا در عرصه سیاست به انقلاب و نظام لطمه‌ای بزند، وارد شده و در مقابل او می‌ایستیم.

* تنها منبع خبری موثق ستاد انتخابات است

سید حسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با دعوت رسانه به حفظ آرامش و عدم انتشار اخبار بر هم زننده آرامش جامعه گفت:‌ نباید در رسانه‌های خود ترویج کنیم که اگر فردی رئیس جمهور نشد، دیگر همه چیز تمام شده و این فرد کارایی دیگری در این نظام ندارد؛ بلکه ممکن است فردی رئیس جمهور خوبی نباشد، اما معاون، وزیر، استاندار و یا فرماندار خوبی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ شما رسانه‌ها اگر فضا را به سمت دلسردی، دلزدگی و دلخوری مردم ببرید بدون شک در کاهش حضور مردم گام برداشتید؛ در حالی که این ظرفیت را دارید که نقش اصلی را در حضور حداکثری مردم در روز 24 خردادماه به عهده بگیرید.

صابری از رسانه‌ها خواست که در حوزه اجرای انتخابات  جز رئیس ستاد انتخابات، استاندار و در مواردی که اعلام شود، فرمانداران، هیچ منبع خبری دیگری را به رسمیت نشناسند و اخبار  و اطلاعات لازم را از این طریق دریافت کنند.

* تنها خبرنگاران شناسنامه‌دار حق ورود به شعب اخذ رأی را داشته باشند

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه و خبرنگار معاند در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، گفت: از برگزارکنندگان انتخابات انتظار داریم که خبرنگاران شناسنامه‌داری که مورد تأیید این اداره‌کل هستند و کارت رسمی خبرنگاری دارند به راحتی بتوانند به ستاد و شعب اخذ رأی مراجعه و اخبار لازم را مخابره کنند.

وی ادامه داد: بدون شک ورود افرادی با نام خبرنگار بدون داشتن کارت خبرنگاری به شعب اخذ رأی موجب انتشار اخباری غیرواقع می‌شود که هم به آبروی خبرنگاران زحمت‌کش و حرفه‌ای ضربه می‌ز‌ِند و هم انتشار اخبار غیرواقعی و تنش‌زای آنان، امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند.

به گزارش فارس، عدم انتشار نتایج نظرسنجی‌های رسانه‌های در مورد اقبال عمومی کاندیداها، عدم انتشار اخبار تحلیلی و برداشت‌های خبرنگاران، حدس و گمان‌ها و پیش‌بینی‌ها از جمله مواردی بود که از سوی برخی مقامات امنیتی به خبرنگاران و اهالی رسانه گوشزد شد.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول