اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد

برخورد قاطعانه دادگستری با حفاران شهر تاریخی بلقیس

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با حفاران شهر تاریخی بلقیس اسفراین برخورد قاطعانه می‌شود.

برخورد قاطعانه دادگستری با حفاران شهر تاریخی بلقیس

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، احمد کیخسروی تهیه نقشه جامع و گویا از شهر بلقیس اسفراین به منظور مشخص شدن محدوده این بنای تاریخی را از ضروریات برشمرد.

وی ادامه داد: اخیراً برخی از افراد سودجو اقدام به حفاری‌های غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی در محدوده شهر تاریخی بلقیس کرده‌اند که با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: باید متولیان امر در خصوص این اراضی حساسیت خاصی داشته و با اشراف کامل به قوانین موجود و آشنایی با وظایف خود، اجازه ندهند تا افراد سودجو به این املاک تعرض کنند.

وی با اشاره به اینکه اموال عمومی متعلق به همه مردم جامعه و غیرقابل واگذاری است، خواستار معرفی افراد متصرف، تعداد سندهای صادر شده و محدوده تصرف هر یک از افراد و سابقه تصرفات آنها از سوی دستگاه‌های ذیربط شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صیانت از میراث فرهنگی ملی وظیفه همه است و باید تلاش کنیم این اثر تاریخی در کشورهای منطقه و جهان شناسانده شده و زمینه‌های لازم برای قرار گرفتن آن در فهرست میراث جهانی فراهم شود.

کهن‌دژ بلقیس اسفراین که به شهر بلقیس معروف شده در سه کیلومتری جنوب شرقی اسفراین واقع شده است. این شهر تاریخی در سفر رهبر انقلاب اسلامی هم به عنوان یک ظرفیت مورد اشاره معظم‌له قرار گرفت.

برای مرمت این اثر تاریخی، اعتباری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/63002/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول