اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

سیاست دادگستری قزوین درباره انتخابات بی‌طرفانه است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سیاست دادگستری استان مشخصاً بی‌طرفانه و حمایتی است یعنی صرفاً نگاه حمایتی در سلامت، مشارکت حداکثری و هنجارهای قانونی انتخابات وجود دارد، چرا که در فرآیند انتخابات انتظار از دستگاه قضایی همین است.

سیاست دادگستری قزوین درباره انتخابات بی‌طرفانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری با اشاره به لزوم اجرای سیستم‌های مکانیزه در اجرای وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: برای تعامل و همکاری بهتر و بیشتر سایر سازمان‌ها با این سازمان و سرعت، دقت و شفافیت بیشتر در انجام امور باید در راستای استقرار و ارتقا این سیستم تلاش کرد.

انصاری افزود: همچنین برای ارتقای کیفیت راهکارهای توسعه‌ای و سیستماتیک و برنامه‌های اداری استفاده از سیستم مکانیزه‌‌گری ناپذیر است.

وی با تأکید بر لزوم بی‌طرفی پرسنل سازمان قضایی نیروهای مسلح در امور انتخاباتی تصریح کرد: نیروهای این سازمان مانند سایر بدنه دستگاه قضایی استان باید در امر انتخابات بی‌طرفانه عمل کنند چرا که این امر سلامت و امنیت انتخابات را بیش از پیش تضمین خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز داشت: ممکن است قبل از برگزاری انتخابات فعل و انفعالاتی صورت گیرد که باید به عنوان دستگاه قضایی این اقدامات را رصد کرده و در مورد بروز جرایم مربوطه برخورد مناسب و به موقع انجام شود.

انصاری اضافه کرد: اهمیت انتخابات امری است که حتی بدنه عادی جامعه نیز از آن اطلاع دارند چرا که این امر مشارکت مردم در سرنوشت انتخابات که نتیجه‌اش به خصوص در عرصه مهم تصمیم‌گیری برای مردم و حاکمیت را رقم می‌زند، مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به خط مشی دستگاه قضایی استان در انتخابات بیان کرد: سیاست دادگستری استان مشخصاً بی‌طرفانه و حمایتی است یعنی صرفاً نگاه حمایتی در سلامت و مشارکت حداکثری و هنجارهای قانونی انتخابات وجود دارد چرا که در فرآیند انتخابات انتظار از دستگاه قضایی همین خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: همچنین بی‌طرفی کارکنان دستگاه‌های قضایی در انتخابات در واقع امری با رویکرد پیشگیرانه خواهد بود.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول