اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور استاندار خراسان جنوبی

بزرگترین باغ ‌موزه دفاع مقدس شرق کشور در بیرجند کلنگ‌زنی شد

بزرگ‌ترین باغ موزه دفاع مقدس شرق کشور صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان در زمینی به مساحت 32 هکتار در تقاطع خیابان شهید قرنی و خیابان ارتش بیرجند کلنگ‌زنی شد.

بزرگترین باغ ‌موزه دفاع مقدس شرق کشور در بیرجند کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی باغ موزه دفاع مقدس در بیرجند اظهار کرد: مقدمات این کار از سال 86 دنبال شده است و امروز شاهد افتتاح عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی این مجموعه بزرگ هستیم.

حسن مجنونی ادامه داد: اعتبار اولیه این پروژه بزرگ 50 میلیارد ریال است که امید می‌رود در صورت تامین اعتبار کامل در مدت پنج سال به بهره‌برداری برسد.

باغ ‌موزه بیرجند جزء پنج باغ ‌موزه بزرگ کشور است

وی اذعان داشت: برای اجرای فاز نخست این پروژه از اعتبارات استانی و کشوری استفاده شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به مساحت این باغ ‌موزه اشاره کرد و افزود: مساحت تمام آن 32 هکتار و مکان آن در تقاطع خیابان شهید قرنی و خیابان ارتش شهرستان بیرجند است.

مجنونی با بیان اینکه این باغ موزه با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: باغ ‌موزه دفاع مقدس بیرجند جزء پنچ باغ ‌موزه بزرگ کشور است.

باغ ‌موزه دفاع مقدس بیرجند دارای چهار بخش است

وی گفت: این مجموعه دارای چهار بخش است که بخش نخست آن منطقه عملیاتی فتح‌المبین است که شبیه‌سازی می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طراحان اصلی بخش عملیات فتح‌المبین کسانی هستند که در این عملیات شرکت داشته‌اند، تصریح کرد: این طراحان برای طراحی این بخش به بیرجند می‌آیند.

مجنونی با بیان اینکه دومین بخش این باغ ‌موزه بخش پارک دفاع مقدس است، اضافه کرد: این بخش با کارکرد دفاع مقدسی و تفریحی ساخته می‌شود.

زیربنای ساختمان اصلیباغ موزه دفاع مقدس 5 هزار متر مربع است

وی یادآور شد: بخش پارک دفاع مقدس بهترین پارک در بیرجند است که با کمک شهردار بیرجند در این باغ ‌موزه اجرا می‌شود و این بخش بزرگ‌ترین بخش باغ ‌موزه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: ساختمان اصلی باغ ‌موزه پنج هزار متر مربع زیربنا دارد و دارای غرفه‌های مختلفی است که 40 درصد این غرفه استانی و 60 درصد کشوری است.

مجنونی گفت: باغ ‌موزه دفاع مقدس بیرجند دارای کتابخانه، سالن کنفرانس، سالن‌های فرهنگی تفریحی، سالن نمایش است.

افتتاح باغ ‌موزه بیرجند در سال 1395

وی اذعان داشت: بازدید از این باغ ‌موزه برای تمام اقشار در نظر گرفته شده و گردشگران افغانستان و پاکستان نیز می‌توانند از آن بازدید کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی متذکر شد: هیئت امنای این باغ موزه را سازمان میراث فرهنگی، شهرداری بیرجند، شورای شهر بیرجند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و چند نهاد دیگر تشکیل می‌دهد که برای اجرای این پروژه 10 میلیارد تومان به صورت تجهیزاتی و ریالی کمک کرده‌اند.

مجنونی خاطر نشان کرد: با 15 میلیارد تومان اعتبار اولیه فاز یک این مجموعه طراحی می‌شود و این پروژه در سال 1395 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول