اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در «کافه انتخابات» شیراز مطرح شد

نماینده جلیلی: هزینه‌کردن از رهبری درست نیست/ نماینده رضایی: فدرالیسم اقتصادی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است

در «کافه انتخابات» شیراز نماینده جلیلی تاکید کرد که هزینه‌کردن از رهبری درست نیست.

نماینده جلیلی: هزینه‌کردن از رهبری درست نیست/ نماینده رضایی: فدرالیسم اقتصادی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مناظره میان نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، در «کافه انتخابات» حوالی ارگ کریم‌خان زند صبح امروز مانند روز گذشته با حضور مردم ادامه دارد.

در این مناظره از ستاد مردمی سعید جلیلی در استان فارس سینا شیخی و از ستاد محسن رضایی فرهنگ دهقانی به مناظره پرداختند.

در ابتدای این مناظره‌ها دو نماینده به معرفی نامزد مورد حمایت خود پرداختند که شیخی به بحث تبلیغات اشاره داشت و کاندیدای مورد حمایت خود را به دلیل تبلیغات در زمان قانونی، قانون‌مدار دانست و در ادامه دهقانی به تشریح زندگی محسن رضایی پرداخت از جمله اینکه این کاندیدا در دوره دانشجویی ازدواج کرده و ناچار به کارگری بوده و سال‌های بعد گروه «منصورون» را راه‌اندازی کرد.

شیخی افزود: جلیلی در بحث اقتصادی، مشکل اساسی را از ساختار‌ها می‌داند و در کنار آن باید به تیم اقتصادی این کاندیدا توجه داشت که در طول تاریخ دولت‌های جمهوری اسلامی بی‌بدیل بوده که از آن جمله می‌توان به پرفسور رضائیان پدر علم مدیریت و چهره ماندگار کشور، پرفسور درخشان پدر اقتصاد بدون اتکا به نفت، دکتر داوودی از متفکران بزرگ علم اقتصاد و دیگر بزرگان اشاره داشت.

در پاسخ دهقانی به اقتصاد فدرالیسم اشاره کرد و بیان داشت: با منطقه‌ای کردن اقتصاد و تشکیل ایالت‌ها و ولایت‌های اقتصادی می‌توان به مردمی شدن اقتصاد اقدام کرد و این مطابق با الگوی شتابان اقتصاد در آسیای شرقی‌ است و این مدل اقتصادی این کشور‌ها را به «ببر‌های آسیا» معروف کرده ‌است.

نماینده جلیلی عنوان کرد: به چه دلیل کشوری که تحریم است و باید بر اساس شرایط خودش برنامه‌ریزی داشته ‌باشد، برنامه‌ای که چند دهه گذشته ارائه شده‌ را اجرا کند و چرا باید اقتصاد مقاومتی را در گوشه‌ای رها کنیم، فدرالیسم اقتصادی در ابتدا در کشور اسپانیا به وجود آمد و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که این کشور از نظر اقتصادی بحرانی‌ترین کشور اروپا است.

شیخی اضافه کرد: شرایط به هیچ وجه مانند دیگر کشور‌ها نیست که بخواهیم مدل اقتصادی آن‌ها را پیاده کنیم و ما در برنامه محسن رضایی نمی‌بینیم که به ساختار‌ها اشاره شده ‌باشد، همچنین برنامه‌های اقتصادی وی مبتنی بر چیست، به نظر ما اقتصاد باید بر مبانی دینی استوار باشد که سعید جلیلی به این نکته توجه دارد.

نماینده ستاد محسن رضایی به دیداری که این کاندیدا با رهبر انقلاب داشته و اینکه ایشان برنامه اقتصادی رضایی را گمشده خود دانسته‌اند، اشاره کرد که در پاسخ نماینده ستاد مردمی سعید جلیلی چنین بیان داشت: رهبری بار‌ها فرموده‌اند که حرف من همان است که در دیدار‌های عمومی می‌گویم و ما شاهدیم که مقام‌ معظم رهبری بار‌ها بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند و باید توجه داشت که هزینه کردن از ایشان درست نیست.

این دانشجو در ادامه گفت: رضایی ملت را تحقیر می‌کند از جمله اینکه می‌گوید «آن مرد آمد، آن مرد با نان آمد» و این در حالی ا‌ست که زمانی ما به آمریکا می‌گوییم که توانایی حل مشکل لکه‌های نفتی آب‌هایت را داریم، اما این کاندیدا از مذاکره با این کشور در موضوع گرد و خاک می‌گوید و یا حتی قصد مذاکره با تروریست‌ترین کشور دنیا در بحث تروریسم و قاچاق مواد مخدر دارد که این مورد‌ها قابل چشم‌پوشی نیست.

دهقانی در پاسخ بیان داشت: ما باید برای حل مشکلات خود در بحث‌های گوناگون از جمله گرد و خاک، تروریسم و قاچاق مواد مخدر که خانواده‌های ما را دچار مشکلات فراوانی کرده‌ با کشور‌های منطقه مذاکره و تعامل داشته ‌باشیم.

نماینده ستاد مردمی جلیلی در پاسخ تصریح کرد: بله درست است، ما باید با کشور‌های منطقه تعامل داشته‌ باشیم، اما هنگامی که من به نقشه جغرافیا نگاه می‌کنم، آمریکا را در منطقه نمی‌بینم و به نظرم بسیار دورتر است.

همچنین نماینده ستاد مردمی جلیلی به این نکته تاکید داشت که رضایی به «منم، منم» دچار شده‌ چرا که شهدا و بزرگان را تربیت‌ شده خودش می‌داند و در ادامه به نامه‌ای که در زمان مناظره از جانب طرفداران محسن رضایی به دستش رسیده ‌بود مبنی بر اینکه جوانی و نباید از بزرگان انقلاب بگویی، اشاره و خاطرنشان کرد: چگونه معتقد هستید که باید مانند زمان جنگ از جوانان استفاده کرد اما به من چنین نامه‌هایی می‌دهید و می‌خواهید که بروم، باید بگویم که سعید جلیلی معتقد به استفاده از ظرفیت جوانان است که این نکته بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول