اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خواستار شد

برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار در سطح شیراز

فرماندار شیراز خواستار برخورد با اغذیه فروشی‌های غیرمجاز و سیار در سطح شهر از طریق اکیپ‌های بازرسی سیار مرکز بهداشت و درمان و پلیس راهور شیراز شد.

برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار در سطح شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای بهداشت شیراز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات بهداشتی شیراز را می‌توان در قالب یک طرح با موضوعیت ویژه تهیه و تدوین و در نهایت عملیاتی و با این کار دورنمای هر حوزه را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف در شیراز تهیه و عملیاتی شد، افزود: افزایش سطح رضایتمندی شهروندان بعد از عملیاتی شدن طرح با توجه به نتیجه‌های به دست آمده باعث شد تا شوراهای 64 گانه فرمانداری نسبت به ارائه طرح‌های خود به منظور تصویب نهایی در شوراهای مربوطه اقدام کنند که پیش‌نویس طرح مشکلات بهداشت شیراز نیز آماده شد.

رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز اضافه کرد: با پیشنهاد اعضای شورا، 18 مشکل بهداشتی در طرح احصا و مقرر شد، مرکز بهداشت و درمان شیراز نسبت به تکمیل طرح تا نیمه دوم مردادماه امسال اقدام و برای تصویب نهایی به شورای بهداشت تحویل دهد.

فرماندار شیراز در مورد مشکلات بهداشت این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: مشکلات بهداشتی رودخانه خشک شیراز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا، پیشگیری آبیاری سبزیجات و زمین‌های کشاورزی با آب مسیر فاضلاب توسط برخی افراد، مشکلات بازار میوه و تره بار و آبزیان محله دروازه کازرون، از جمله این مشکلات بود.

این مسئول گفت: بهداشت مناطق حاشیه‌نشین شهر، کشتار و عرضه غیرمجاز دام و طیور، عرضه اغذیه در مراکز غیرمجاز و غیربهداشتی از جمله در خودروها به صورت سیار، عرضه قلیان در مراکز عمومی و غیرمجاز، ساماندهی تانکرهای تخلیه و حمل فاضلاب شهری، حضور معتادان پرخطر و ولگردان و کارتون‌خواب‌ها بخشی دیگر از مشکلات مطرح شده بود.

وی به دیگر مشکلات بهداشتی نیز اشاره و تصریح کرد: دفع غیربهداشتی فاضلاب برخی مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی، برخورد با کارگاه‌های تولید روغن از چربی دام و طیور، جمع‌آوری حیوانات ناقل بیماری، نگهداری دام در مناطق مسکونی شهری و... از دیگر مشکلات بهداشت شهرستان شیراز به شمار می‌رود که در طرح آورده شده است.

زرین‌کلاه اذعان داشت: بخش اعظمی از این مشکلات در دیگر کلان‌شهرهای کشور وجود دارد، اما چنین مشکلاتی زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران نیست و باید در حل مشکلات مطرح شده توسط دستگاه‌های مربوطه با ابلاغ طرح تسریع شود.

فرماندار شیراز در پایان بنا بر ضرورت خواستار برخورد با اغذیه فروشی‌های غیرمجاز و سیار در سطح شهر از طریق اکیپ‌های بازرسی سیار مرکز بهداشت و درمان و پلیس راهور شیراز شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول