اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 تا 12 مهرماه صورت می‌گیرد

برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر در شهرستان منوجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر 10 تا 12 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر در شهرستان منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر 10 تا 12 مهرماه با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان منوجان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره در راستای حمایت از اجرای عمومی آثار نمایشی، ارتقای سطح کیفی آثار، ارتباط مؤثر تماشاگران با آثار نمایشی و به منظور کشف استعدادهای نمایشی جنوب استان و راهیابی آثار برگزیده به جشنواره منطقه‌ای و بین‌‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: پیشرفت اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، همیاری اجتماعی و مشارکت سیاسی ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، وفاق و انسجام اجتماعی و اخلاق مدنی محورهای مورد تاکید این جشنواره هستند و آثار با موضوعات پنج‌گانه فوق در اولویت انتخاب قرار دارند.

حسینی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش رقابتی و مهمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش رقابتی صرفاً اختصاص به آثار صحنه‌ای ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی دارد؛ در این بخش به برگزیدگان نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه، آهنگسازی نمایش، طراحی لباس، پوستر، بروشور، نور و ... لوح تقدیر و هدیه اعطا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: آثار برگزیده این بخش به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر راه می‌یابند و از حمایت مالی ویژه دبیرخانه تا سقف 30 میلیون ریال برخوردار می‌شوند.

حسینی گفت: بخش مهمان صحنه‌ای و خیابانی، به شکل غیررقابتی بوده و پذیرای آثار صحنه‌ای و خیابانی گروه‌های متقاضی است؛ متون شرکت ‌کننده در بخش مهمان می‌تواند نوشته نویسندگان ایرانی یا خارجی باشد.

وی افزود: نمایش‌هایی که در محدوده زمانی 15 بهمن‌ماه 91 تا 31 مهر‌ماه تولید شده‌اند و در یکی از تالارهای نمایش شهرستان محل اقامت گروه با حداقل پنج اجرای عمومی به صحنه رفته‌اند می‌توانند با ارائه «تأییدیه اجرای عمومی و فیلم اثر» به دبیرخانه جشنواره، آمادگی خود را برای حضور در بخش رقابتی یا مهمان جشنواره اعلام کنند.

حسینی تصریح کرد: مجموع آثار منتخب برای شرکت در بخش رقابتی و صحنه‌‌ای محدود است و تنها نمایش‌هایی که دارای کیفیت فنی و محتوایی لازم باشند برای حضور در جشنواره انتخاب می‌شوند.

وی گفت: برگزارکنندگان این جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان، انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان و انجمن نمایش شهرستان منوجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی هستند.

انتهای پیام/80002/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول