اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه:

12 هزار هکتار از اراضی بشرویه زیر کشت محصولات باغی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: بیش از 12 هزار و 790 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات باغی اختصاص یافته است.

12 هزار هکتار از اراضی بشرویه زیر کشت محصولات باغی است

علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: 8 هزار و 600 هکتار از اراضی به باغات میوه این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اراضی زیر کشت محصول انار را بیش از 590 هکتار عنوان کرد و افزود: انار شیشه کپ، ترش، شهوار و می‌خوش مهم‌ترین ارقام انار است که در باغات این شهرستان به عمل می‌آید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه محصول انار تولید شده در سال گذشته را 4 هزار و 90 تن اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود امسال نیز حدود 4 هزار و 200 تن انار در بشرویه تولید شود.

شفیعی تعداد بهره‌برداران محصول انار در سطح شهرستان را 2 هزار و 450 نفر برشمرد و یادآور شد: کار در باغات انار سبب ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و 18 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

وی تاکید کرد: انار این منطقه به استان‎های تهران، خراسان رضوی و کرمان صادر می‌شود و با توجه به کیفیت محصول اناری که در این منطقه به عمل می‌آید اقدامات حمایتی نظیر توزیع برخی کودهای ریز مغذی بین باغداران صورت گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بشرویه گفت: بشرویه به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان به لحاظ تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی است و بر همین اساس توجه ویژه به این بخش و کمک به رفع موانع و مشکلات پیش‌روی کشاورزان توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

انتهای پیام/69006/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول