اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهزیستی بیرجند:

3 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی بیرجند هستند

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: در حال حاضر 475 زن سرپرست خانوار مستمری‌بگیر و 3 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار غیر مستمری‎بگیر زیرپوشش بهزیستی بیرجند قرار داشته و از خدمات واحد امور اجتماعی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

3 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی بیرجند هستند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی مرکز بیرجند اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار، زنانی هستند که زیر پوشش سازمان بهزیستی بوده و مسئولیت تامین معاش و نیازهای خانواده را عهده‌دار هستند.

3 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی بیرجند هستند

وی افزود: در حال حاضر 475 نفر مستمری‌بگیر و 3 هزار نفر از زنان سرپرست غیر مستمری‌بگیر زیرپوشش بهزیستی بیرجند قرار داشته و از خدمات واحد امور اجتماعی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیر بهزیستی بیرجند ادامه داد: از این تعداد خانواده 25 دانشجو و 170 دانش‌آموز مشغول به تحصیل بوده و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

فعالیت 8 گروه همیار زنان سرپرست خانوار

شرفی ارائه مشاوره‌های رایگان ژنتیک، اعتیاد، مشاوره شغلی، فردی، گروهی و تحصیلی، پرداخت هزینه‌های تحصیلی و شهریه، کمک هزینه برای فرزندان سه قلو، استفاده رایگان از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی را از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان برشمرد.

وی در ارتباط با تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و  فعالیت‌های آنها تصریح کرد: در حال حاضر هشت گروه همیار در بهزیستی مرکز بیرجند وجود دارد که پنج گروه به صورت فعال و سه گروه به صورت نیمه فعال فعالیت می‌کنند.

مدیر بهزیستی بیرجند اذعان داشت: تعداد 119 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی مرکز بیرجند از بیمه کار افتادگی تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

برخورداری بیش از 40 نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه روستاییان و عشایر

شرفی هدف مجموع این طرح را تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از مسائل مشکلات اقتصادی برشمرد و تامین مالی مناسب برای زنان در سن سال‌‌خوردگی و از کارافتادگی، حفظ جایگاه منزلت زن در جامعه و جلوگیری از افزایش روز افزون مستمری‌‌بگیران را از دیگر اهداف آن معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر سه ماه یک‌بار برای هر نفر زن سرپرست خانوار 102 هزار تومان پرداخت می‌شود که این افراد باید حداقل بالای 20 سال سابقه بیمه داشته باشند.

مدیر بهزیستی بیرجند یادآور شد: همچنین تعداد 47 نفر از زنان سرپرست از بیمه روستاییان و عشایر برخوردار هستند.

انتهای پیام/69017/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول