اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

22 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان فعال است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 22 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان اصفهان فعال است که این ایستگاه‌ها وضعیت هوای استان را به صورت شبانه‌روزی بررسی می‌کنند.

22 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان فعال است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در فصل پاییز و زمستان با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه می‌شود، اظهار کرد: اصفهان در روز‌های ابتدایی هفته با این پدیده مواجه شده است، اما در حال حاضر وضعیت هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوا به منظور جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی در اصفهان تشکیل شده است، اضافه کرد: همچنین مدیریت بحران با همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا در اصفهان انجام می‌دهد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود در استان تصریح کرد: درحال حاضر 22 ایستگاه سنجش آلودگی هوادر سطح استان اصفهان فعال است که این ایستگاه‌ها وضعیت هوای استان را به صورت شبانه‌روزی بررسی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه 14 مورد از این ایستگاه‌ها در شهر اصفهان راه‌اندازی شده و سایر ایستگاه‌های دیگر نیز در شهرستان‌هایی مانند مبارکه، زرین‌شهر، شاهین‌شهر و نجف‌آباد احداث و راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این ایستگاه‌ها در اختیار محیط زیست قرار دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه میزان غلظت آلاینده‌های جوی موجود در سطح استان توسط این ایستگاه‌ها مشخص می‌شود، تاکید کرد: توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان در دستور کار مسئولان قرار دارد و اطلاعات حاصل از این ایستگاه‌ها به محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای برنامه‌ریزی به منظور کاهش آلاینده‌های جوی در استان کمک می‌کند.

وی افزود: بودجه‌ها و اعتبارات مورد نیاز برای توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان پیش‌بینی شده است و با اختصاص یافتن این اعتبارات این ایستگاه‌ها در استان توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول