اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد

تصویب قانون ایجاد تعاونی‌های توسعه شهرستان بسترساز توسعه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به تصویب قانون ایجاد تعاونی‌های توسعه شهرستانی گفت: در صورت عضویت نیم درصد جمعیت شهرستان در تعاونی‌ها و رسیدن آورده تعاونی به 300 میلیون تومان، انجام پروژه‌های اجرایی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود.

تصویب قانون ایجاد تعاونی‌های توسعه شهرستان بسترساز توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستای چوتاش از توابع شهرستان بهار اظهار داشت: با کاهش صادرات نفتی شاهد بروز مشکلات اقتصادی برای کشور هستیم و در شرایط سختی به سر می‌بریم.

وی گفت: با وجود کاهش درآمدها ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم در کشور پرداخت می‌شود و مبلغ زیادی نیز برای یارانه غیرنقدی به مایحتاج عمومی مردم اختصاص داده شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان نباید منتظر بودجه باشند، افزود: مسئولان باید دستگاه‌ها را بدهکار پیمانکار کرده، اما در راستای کاهش مشکلات تلاش کنند.

وی با تأکید بر ایجاد اشتغال در روستاها تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته به طوری که در حوزه کشاورزی و کمیته امداد تسهیلات کافی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

پورمختار ادامه داد: در شهرهای زیر 20 هزار نفر و تمام روستاها تسهیلات از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود.

وی گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی نیز تسهیلات بدون هیچ مشکلی در حال پرداخت به متقاضیان است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون ایجاد تعاونی‌های توسعه شهرستان تصویب شده و در صورتی که نیم درصد جمعیت شهرستان عضو تعاونی‌ها شوند و آورده تعاونی نیز به 300 میلیون تومان برسد، تمام پروژه‌های اجرایی که به پیمانکار داده می‌شود به تعاونی‌ها واگذار خواهد شد که علاوه بر اشتغال جوانان، سوددهی برای اعضا دارد.

بخشدار مرکزی بهار نیز گفت: اجرای بهسازی و طرح هادی روستا مستلزم بازگشایی معابر توسط اهالی روستا است و مردم باید مشارکت لازم را داشته باشند تا روستاها به عمران و آبادانی برسند.

اکبر غلامی افزود: تاکنون 125 جلد سند روستایی برای اهالی این روستا صادر شده و 13 فقره تسهیلات طرح ویژه نیز به اهالی پرداخت شده است.

انتهای پیام/89028/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول