اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه خبر داد

تولید سالانه 30 هزار تن مواد معدنی در زیرکوه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه گفت: با توجه به فعال بودن سه معدن در زیرکوه سالانه حدود 30 هزار تن مواد معدنی در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید سالانه 30 هزار تن مواد معدنی در زیرکوه

محمدرضا صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: وجود معدن در زیرکوه سبب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای این شهرستان شده است.

وی افزود: در حال حاضر سه معدن در این شهرستان فعال است.

وجود 700 هزار تن ذخیره قطعی پیش‌کار در معدن فلدسپات زیرکوه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه با بیان این‌که سالانه حدود 30 هزار تن مواد معدنی در سه معدن فعال این شهرستان تولید می‌شود، تصریح کرد: فعال بودن این معادن برای 11 نفر اشتغالزایی داشته است.

صادقی به معدن سنگ فلدسپات زیرکوه اشاره کرد و اذعان داشت: ذخیره قطعی پیش‌کار این معدن 700 هزار تن بوده و هفت نفر در این معدن مشغول به کار هستند.

وی با بیان این‌که سالانه حدود 14 هزار تن سنگ فلدسپات از این معدن استخراج می‌شود، یادآور شد: مواد استخراج شده به مرکز استان برای مصرف در صنایع کاشی صادر می‌شود.

تولید 3 نوع سنگ در معدن سنگ لاشه زیرکوه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه، معدن سنگ لاشه زردان را یکی دیگر از معادن فعال در این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در این معدن سه نوع سنگ تولید می‌شود که شامل سنگ لاشه، سنگ جدول و سنگ مالون است.

صادقی با بیان این‌که سنگ لاشه برای پی‌ریزی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، متذکر شد: همچنین سنگ جدول برای جدول‌کشی، طرح‌های عمرانی و کانال‌سازی و سنگ مالون برای ساخت دیوار ساحلی، پل‌سازی و مصارف فضای سبز مصرف می‌شود.

وی از استخراج سالانه 6 هزار تن سنگ از معدن سنگ لاشه زردان خبر داد و افزود: این سنگ‌ها به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان صادر می‌شود.

استخراج سالانه 10 هزار تن مواد معدنی از معدن گچ‌ پره زیرکوه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه با بیان این‌که ذخیره قطعی پیش‌کار این معدن 380 هزار تن برآورد شده است، تصریح کرد: در این معدن برای چهار نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

صادقی به معدن گچ پره اشاره کرد و گفت: در این معدن چهار نفر مشغول به کار بوده و سالانه 10 هزار تن مواد معدنی از آن استخراج می‌شود.

وی با بیان این‌که ذخیره قطعی پیش‌کار این معدن 600 هزار تن است، یادآور شد: مواد استخراج شده از معدن گچ پره برای مصارف ساختمانی به شهرستان‌های همجوار و کارخانجات سیمان صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه به اقدامات این اداره در بخش معدن اشاره و خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت زیرکوه برای خرید و تجهیز ماشین‌آلات معدنی به متقاضیان واجد شرایط تسهیلات در نظر گرفته و همچنین برای مکتشفان و بهره‌برداران نیز تسهیلات در نظر گرفته است.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول