اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

کمبود اعتبارات سبب کاهش میزان اعزام راهیان نور می‌شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تامین نشدن اعتبارات لازم، میزان اعزام کاروان‌های راهیان نور را با کاهش تعداد نفرات رو‌به‌رو خواهد کرد.

کمبود اعتبارات سبب کاهش میزان اعزام راهیان نور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار مهدی صدیق صبح امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری 14 هزار زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام شوند که در صورت ادامه روند کمبود بودجه، این رقم تا 10 هزار نفر تنزل پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هویت دفاع مقدس ترکیبی از هویت اسلامی و ایرانی است، ادامه داد: دفاع مقدس هویتی است که برای دفاع از کیان اسلامی، استقلال کشور و انقلاب شکل گرفت و برگزاری اردوی راهیان نور می‌تواند این هویت را حفظ کند و به نسل‌های آینده انقلاب انتقال دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور نقش بسیار موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‎های آینده دارد که خوشبختانه طی سال‌های اخیر مورد استقبال خوب جوانان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این تفکر ارزشی در پیشرفت اهداف انقلاب موثر بوده که ثمرات آن که عزت، عظمت و اقتدار نظام اسلامی است را در ایران و خارج از مرزهای کشور مشاهده می‎کنیم.

صدیق عنوان کرد: رمز ماندگاری انقلاب در همراه بودن جوانان و نسل جدید با گفتمان انقلاب و درس‌های عاشورایی دفاع مقدس است و راهیان نور بهترین بستر برای این امر مهم محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ریشه‌های دینی و اعتقادی در حماسه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تاریخ در دل خود آموزه‌های فراوانی دارد که می‌تواند به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دفاع مقدس فرهنگ گسترده و عمیقی است که می‌توان بر مبنای آن پایه‌های اعتقادی را در جامعه محکم‌تر کرد.

وی تشریح و روایت حوادث دفاع مقدس و آشنایی جوانان با معنویت و شجاعت رزمندگان را از مهمترین اهداف برگزاری کاروان‌های راهیان نور برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور در سه مقطع و با محوریت دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار عمومی مردم از 15 مهرماه هر سال آغاز می‌شود.

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده افزود: 15 مهرماه تا 30 بهمن‌ماه، مقطع زمانی در نظر گرفته شده به منظور اعزام گروه‌های دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی کشور است که در سال گذشته در این مقطع 18 هزار دانش‌آموز از این مناطق بازدید کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان در ماه اسفند و دیگر اقشار جامعه در فروردین‌ماه و در تعطیلات نوروزی از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 35 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند که از این رقم میزبان 450 زائر از کشورهای دیگر بوده‌ایم.

انتهای پیام/87012/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول