اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات ارتش:

ناوشکن جماران اوج افتخارآفرینی نیروی دریایی است

خبرگزاری فارس: معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت ناوشکن جماران توسط دلیرمردان نیروی دریایی ارتش اوج اقتدار و عظمت این نیرو را در مقابله با دشمن نشان می‌دهد.

ناوشکن جماران اوج افتخارآفرینی نیروی دریایی است
امیرحسین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ساخت ناوشکن جماران نمادی از غرور ملی و افتخار بزرگ ایرانیان است به طوری که این افتخار به قدری بزرگ و تاریخی بود که فرمانده کل قوا با حضور در بندرعباس از این ناوشکن رونمایی کرده و امروز شاهد ملحق شدن آن به یگان‌های رزمی دریایی هستیم.
وی اضافه کرد: با گذشت 55 روز از ساخت و راه‌اندازی این ناوشکن شاهد حضور آن در دریای سرخ، دریای عمان و خلیج فارس بودیم که پرچم ایران را در آبراه‌های حساس و مهم به نمایش گذاشت.
این مسئول به گام‌های بلند نیروی دریای ارتش در تعمیر و نگهداری یگان‌های رزمی و پشتیبانی و ساخت زیردریایی‌های متعدد اشاره کرد و بیان داشت: با دستور مقام عظمای ولایت، نیروی دریایی ارتش در جنوب شرقی ایران مستقر شده تا از مرزهای دریایی در این منطقه صیانت و دفاع کند و صحنه اقتدار خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات شکل گرفته بعد از پیروزی انقلاب در حوزه دریانوردی اشاره کرد و بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و سامان یافتن نیروهای مسلح نیروی دریایی ما اقدام به تلاش علیه نیروهای بعثی کرد به طوری که دشمن تلاش می‌کرد بندر امام ما را که تنها بندر مجهز بوده است مورد تهاجم قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با  یادآوری اینکه یگان‌های دریایی نیروی ارتش علیه اقدامات رژیم عراق در دوران جنگ تحمیلی آفندهای متعددی کرده و با مجهز کردن تکاوران دلاور در آزادسازی خرمشهر نقش اساسی ایفا کردند، اظهار داشت: در کمتر از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریای ارتش با طراحی عملیات مروارید سنگین‌ترین ضربه را به رژیم بعثی عراق وارد کرد و سبب شد دو سوم نیروهای دریایی عراق منهدم شود.
موسوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا پایان جنگ به دنبال این حمله نیروی دریایی عراق حتی قادر به کوچک‌ترین تحرک علیه نیروی دریایی ایران در منطقه خلیج فارس نشد، گفت: عملیات مروارید شیرازه نیروی زمینی عراق را به هم ریخت و سبب شد که این رژیم نتواند اهداف خود را در حوزه دریایی محقق کند.
وی بیان داشت: به دنبال این پیروزی غرور‌آفرین در سال 59، هفتم آذر از سوی امام بزرگوار به نام روز نیروی دریای نامیده شد تا این افتخار برای همیشه در تاریخ  این کشور به ثبت برسد.
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دیگر نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس با هدف زنده نگه داشتن خطوط مواصلاتی اشاره کرد و افزود: یگان‌های ما با اسکورت 10 هزار فروند شناور عبوری از آبراه هرمز و دریای عمان و خلیج فارس سعی کردند آنها با کمترین آسیب به مقصد برسند به طوری که از این تعداد تنها 259 فروند از جمله نیروهای دریایی عراق مورد اصابت قرار گرفت که 200 فروند آنها سالم کالاها را به بنادر رساندند اما 59 مورد آنها دچار آسیب کلی شدند.
موسوی گفت: بعد از استقلال نیروی دریایی ارتش و قطع کامل وابستگی‌ها ما در پایگاه نوشهر اقدام به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص کردیم تا با استفاده از این نیروها بتوانیم آمادگی خود را برای همیشه حفظ کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به ساخت و تجهیز یگان‌های شناور و ابتکارات نوین در نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: ما در حقیقت با اقدام انقلابی خود، تحریم و تهدید دشمن را به فرصت بالندگی برای ساخت و تجهیز یگان‌های رزمی و دفاعی تبدیل کردیم و حتی اقدام به ساخت یگان‌های زیر سطحی در ناوگان عملیاتی خود کردیم.
موسوی خاطرنشان کرد: این یگان‌ها امروز در آمادگی کامل از مرزهای آبی ایران اسلامی دفاع می‌کنند و دشمنان ما نیز به این حقیقت اذعان دارند که ایران توان و آمادگی پاسخگویی به تهدیدات دریایی را دارد.
وی به ساخت ناوچه پیکان به عنوان ناوشکن عرصه‌های دریایی و رزمی اشاره کرد و بیان داشت: نیروی دریای ارتش با برگزاری مانورهای رزمی و عملیات‌های متعدد رزمی، توان و قدرت خود را همیشه مورد آزمایش قرار داده و به حفظ آمادگی خود تاکید کرده است.
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود گفت: این نیروها با تیزبینی و درایت و دستیابی به پیشرفته‌ترین امکانات بالاتر از قدرت هسته‌ای غرور ایرانیان را به رخ جهانیان کشیدند و حرف‌های زیادی را برای گفتن در آینده دارند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول