اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان:

بسیج حقوق‌دانان از وکیل خانواده پشتیبانی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح وکیل خانواده گفت: این سازمان از اجرای طرح وکیل خانواده پشتیبانی می‌کند.

بسیج حقوق‌دانان از وکیل خانواده پشتیبانی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مسعود اخوان‌فر ظهر امروز در حاشیه دومین نشست بسیج حقوق‌دانان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه برای وکیل خانواده فعالیت‌های خوبی از سوی مسئولان قضایی پیگیری شده و ما هم به عنوان سازمان بسیج حقوق‌دانان از این حرکت پشتیبانی کرده و در این عرصه حرف‌های جدی داریم.
وی همچنین به مسئولان قوه قضائیه پیشنهاد کرد تا از توان بسیج حقوق‌دانان برای اجرا و گسترش طرح‌هایی همچون وکیل خانواده استفاده شود.
اخوان‌فر اجرای طرح وکیل خانواده را سبب گسترش فرهنگ حقوقی، اطلاع رسانی حقوقی، آگاه سازی آحاد مردم جامعه دانست و گفت: با اجرای این طرح مردم با اصطلاحات حقوقی آشنا شده و سطح فرهنگ حقوقی مردم ارتقا خواهد یافت.
وی اجرای این طرح را موجب پیشگیری از جرائم در جامعه عنوان کرد و افزود: این برنامه می‌تواند در طول سال برای طبقات مختلف مردم به اجرا در بیاید.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان همچنین بیشترین کاهش جرائم را در مقاطع ماه محرم، صفر و ماه رمضان عنوان کرد و اظهار داشت: این نشان دهنده اعتقادات جامعه به ارزش‌های دینی و اسلامی است.
وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد در پیش بودن برگزاری  محاکمه متهمان پرونده فساد اقتصادی سه هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: علنی یا غیرعلنی بودن برگزاری محاکمه متهمان فساد اقتصادی به صلاحدید مسئولان قضایی است.
اخوان‌فر با تاکید بر اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با پرونده سه هزار میلیارد تومانی و موضوعات این‌چنینی، هیچ کس دیگری نباید اظهار نظری داشته باشد، تصریح کرد: باید از رهبری تبعیت کرد و حد هر حرکتی در این‌گونه موارد روشن است.
وی اظهار داشت: آن پیام و آن حرکتی که مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد اقتصادی تبیین کردند و سه قوه را مسئول کردند و آن انسجامی که در این حرکت خوشبختانه بین روسای سه قوه حاصل شد انتظار طبیعی را القا می‌کند که اطلاع رسانی به موقع و دقیق و حقوقی در این باره انجام شود.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان گفت: ممکن است در این ارتباط برخی شایعات به حوادث این قضیه دامن بزند، من همین‌جا به همه افراد تذکر جدی می‌دهم که باید در این عرصه خویشتن‌دار باشند و مقام قضایی کار خود را انجام بدهد و باید بر اساس موازین عمل کرده و نمی‌تواند کار رسانه‌ای را قبل از قطعیت حکم انجام بدهد.
وی اضافه کرد: بنابراین مردم اجازه بدهند تا این کیفرخواست را که اعلام کرده‌اند صادر بشود، در این صورت اگر مسئولان قوه مصلحت دیدند که شاید مانعی نباشد می‌توان شاهد یک محاکمه علنی بود.
اخوان‌فر با بیان اینکه اینجا دیگر بحث مصلحت ویژه‌ای است که یک قاضی عادل پرونده تشخیص می‌دهد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تعیین و تکلیف برای قاضی پرونده کنیم.
وی با اشاره به اینکه این موضوع با درایتی که در مسئولان سه قوه پیش می‌رود، گفت: با تدبیر ویژه رئیس قوه قضائیه یک نماینده ویژه و یک ناظر ویژه آن هم با سابقه روشن قضایی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از قضات بسیار خوش‌نام کشور با سابقه روشن قضایی و با سابقه بسیار مثبت در جرائم اقتصادی تعیین شده است.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان اظهار داشت: بنابراین ما اطمینان ویژه داریم که به این موضوع خوب رسیدگی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم بدانند که این موضوع درست است که مسیر قضایی کند خواهد بود برای آنکه با دقت پیش برود و این طبیعت کار قضایی است که از هرگونه توجیه باید خودداری کرده تا ان‌شاءالله به زودی شاهد مجازات مجرمان باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول