اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

صدور الکترونیکی پروانه کسب و کار در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از صدور الکترونیکی پروانه کسب و کار در برخی شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: این روش باید در تمام شهرهای مازندران اجرا شود.

صدور الکترونیکی پروانه کسب و کار در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور دوشنبه‌شب در همایش تبیین وظایف اعضای کمیسیون نظارت شهرستان‌های استان مازندران در ساری بیان داشت: اجرای درست قانون نظام صنفی، عامل نظم‌بخشی به داد و ستد در بازار است.
وی ادامه داد: قانون نظام صنفی ظرفیتی برای اجرای درست هدفمندی یارانه‌ها، تقویت و توسعه بازار است که این قانون نیازمند بازنگری بوده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع اهتمام کنند.
هاشم‌پور گفت: قانون نظام صنفی بین عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان آرامش ایجاد می‌کند و رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت، صدور پروانه کسب و اضافه شدن منطقی واحد صنفی را مهم‌ترین وظایف اعضای کمیسیون‌های نظام صنفی می‌دانیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبات کمیسیون نظارت شهرستان‌ها قابلیت اجرایی دارد.
وی به اهمیت مباحث مهم مالی و اداری اتحادیه‌ها و مجامع صنفی شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس ابلاغیه جدید، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی که بودجه بیش از 100 میلیون ریال در سال را دارند باید از حسابرس رسمی استفاده کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اعضای مجامع صنفی همچنان نزد عموم مردم به عنوان افرادی که نسبت به اقتصاد اسلامی پایبند هستند مورد احترام و اعتمادند، گفت: معتقدم مجامع صنفی در بسترسازی اقتصاد اسلامی نقش اساسی دارند.
هاشم‌پور گفت: امروز بیش از گذشته دشمن‌تراشی علیه ایران اسلامی به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی صورت می‌گیرد و معتقدم اصناف به عنوان خانواده بزرگ اقتصاد کشور در مقابله با اهداف شوم دشمنان نقش اساسی دارند.
وی به جایگاه دینی و اسلامی بازاریان اشاره کرد و بیان داشت: همچنان افراد جامعه بخشی از مسایل شرعی و فقهی اقتصادی داد و ستد و تبادل کالا را از ریش سفیدان بازار سئوال می‌کنند.
هاشم‌پور در ادامه از صدور الکترونیکی پروانه کسب و کار در برخی شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: این روش باید در تمام شهرهای مازندران اجرا شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران آموزش واحدهای صنفی و اعضای هیئت مدیره صنوف و اتحادیه ها را مهم دانست و اظهار داشت: 110 هزار واحد صنفی در استان فعال است که حدود 240 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این جلسه ادامه داد: در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها مسئولیت اعضای کمیسیون نظارت بسیار سنگین‌تر می‌شود و به مراتب نقش اجرای درست این قانون باید برجسته‌تر شود.
حجت‌الاسلام حسین طالبی با بیان اینکه حکومت باید مشکلات اتحادیه‌ها و مجامع صنفی را حل کند تا آنها نیز به درستی وظایف خود را در عرضه کالاها و ارایه خدمات انجام دهند، بیان داشت: نظم با اجرای مقررات بر جامعه حاکم می‌شود و چنانچه قانون نظام صنفی در بازار حاکم نشود مردم و حکومت دچار بی‌برنامگی می‌شوند.  
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه باید نظم وجود داشته باشد تا کمبودهای واقعی و مصنوعی در بازار مشخص شود، گفت: اعضای کمیسیون نظارت باید به اجرای درست وظایف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
 طالبی خطاب به شهرداران، روسای دادگستری‌ها، مجامع صنفی و اتحادیه‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان مازندران که اعضای اصلی کمیسیون نظارت هستند، گفت: حکومت اسلامی و ولایی رحمت است و تمام افراد حکومت شیعه باید مسئولیت‌پذیر باشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول