اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

صدور 41 هزار پروانه کسب صنفی به قالیبافان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 41 هزار و 200 فقره پروانه کسب صنفی به قالیبافان در آذربایجان غربی صادر شده است.

صدور 41 هزار پروانه کسب صنفی به قالیبافان

خلیل نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از ابتدای سال 1384 تا ماه جاری تعداد قابل توجهی پروانه کسب صنفی و کارت شناسایی قالیبافی برای علاقه‌مندان و فعالان این عرصه صادر شده است تا بیش از بیش در این ارتباط فعالیت‌های خود گسترش دهند.

وی با بیان اینکه زنان و مردان زیادی در این خطه از طریق ورود پیدا کردن به رشته‌های مختلف صنعت فرش در حال ارتزاق هستند تصریح کرد: هنر قالیبافی در فرهنگ و تمدن مردم استان ما ریشه دارد به طوری که استعدادهای زیادی هم‌اکنون در این رشته وجود دارد که باید شناسایی شده و مورد حمایت‌های همه‌جانبه اعم از مادی و معنوی قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید صنعت فرش آذربایجان غربی در ایران و جهان شناسانده شود خاطرنشان کرد: تاکنون برای معرفی فرش استان در مناطق مختلف پوستر، بروشور تبلیغاتی فراوانی تهیه و توزیع شد به طوری که در این راستا 6 هزار و 500 نسخه بروشور و 3 هزار و 200 برگ پوستر چاپ شده سپس توزیع گردیده است.

نوری، برگزاری جلسات کمیته فرش آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با هدف رونق دادن به صنعت فرش استان جلسات کمیته فرش به طور منظم برگزار می‌شود لذا از ابتدای سال 1384 تاکنون بیش از 50 جلسه در این راستا برگزار شده است تا به روان‌سازی امور مختلف صنعت فرش اهتمام شود.

مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی به راه‌اندازی خانه فرش تکاب هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه افراد مستعد و خلاق زیادی در تکاب و توابع آن شهرستان وجود دارد راه‌اندازی خانه فرش برای پیگیری امور مختلف احساس نیاز می‌شد که نسبت به عملی کردن این امر مبادرت گردید.

این مسئول به نقش رسانه‌های جمعی برای معرفی صنعت فرش استان و بازاریابی برای آن اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه تولیدات فرش استان بیش از بیش در سطح کشور چه بسا جهان شناخته شود باید رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه‌های تصویری برای معرفی این صنعت و محصولات استان ما گام بردارند چرا که در این صورت اشتغال‌زایی هم روی خواهد داد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول