اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای انتخابات مجلس نهم تاکید کرد

نظام توزیع محصولات دامی و کشاورزی سامان یابد

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه دماوند و فیروزکوه بر لزوم ایجاد بسترهای توزیع اقلام دامی و کشاورزی علاوه بر تولید این محصولات در دماوند و فیروزکوه تاکید کرد.

نظام توزیع محصولات دامی و کشاورزی سامان یابد

اشرف آهنگرسله‏بنی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دماوند و فیروزکوه در ردیف مستعدترین مناطق استان تهران و حتی کشور در زمینه کشاورزی و به ویژه باغداری است.

وی ادامه داد: اما به‌رغم این توانایی بالقوه در امر تولید، کشاورزان به دلیل افزایش بهای نهاده‏های تولید معمولا سود چندانی دریافت نمی‏کنند.

آهنگرسله‏بنی اضافه کرد: دخالت دست دلالان در پروسه تولید تا مصرف، محصول خریداری شده ارزان از کشاورز را گران به دست مصرف‏کننده می‏رساند.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه دماوند و فیروزکوه افزود: علاوه بر این گاهی دیده می‏شود که محصولات کشاورزی تولیدی در دماوند و فیروزکوه با قیمتی ارزان از زارع خریداری شده و پس از مدتی همان محصول با بهایی گزاف به خود شهرستان بازگردانده می‏شود.

وی خواستار جلوگیری از واردات بی‏رویه محصولات کشاورزی شد و افزود: خوشبختانه ایران کشوری چهار فصل و شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه خاستگاه تولیداتی با کیفیت بیش از سایر نقاط جهان است.

آهنگرسله‏بنی ادامه داد: با توجه به این مهم، شایسته نیست که در عوض اهمیت به محصولات داخلی و حمایت از کشاورزان به واردات محصولاتی مشابه و باکیفیت نازل مبادرت ورزیم.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه دماوند و فیروزکوه از بروز مشکلاتی مشابه در عرصه‌های دامی سخن به میان آورد.

وی تصریح کرد: در دام‏های شیری نیز معمولا هزینه‏های تولید بسیار گزاف و در مقابل، خرید شیر از این تولیدکنندگان بسیار ناچیز است.

آهنگرسله‏بنی ادامه داد: دام‏های گوشتی منطقه نیز به لحاظ مسائل امنیتی با مشکلاتی مواجه هستند و در مواردی زحمات چندین ماهه این عزیزان با سرقت احشام به هدر رفته است.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه دماوند و فیروزکوه، تبدیل این دو شهرستان به مراکز توزیع تولیدات زراعی و دامی را راهکار رفع مشکلات کشاورزان و دامداران این خطه خواند.

وی تاکید کرد: باید دماوند و فیروزکوه علاوه بر مرکز تولید به جایگاه توزیع محصولات دامی و زراعی تبدیل شود تا علاوه بر تخصیص سود بیشتر به زحمت‏کشان اصلی این عرصه، مصرف‏کنندگان نیز با بهایی مناسب به این تولیدات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول