اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تضمین کیفیت سازمان انتقال خون استان اصفهان:

سازمان انتقال خون استان اصفهان موفق به کسب گواهی ISO 9001-2008 شد

خبرگزاری فارس: مسئول تضمین کیفیت سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: برای نخستین بار و به صورت کشوری سازمان انتقال خون استان اصفهان موفق به کسب گواهی ‏ISO 9001-2008‏ شد.

سازمان انتقال خون استان اصفهان موفق به کسب گواهی ISO 9001-2008 شد

عیسی جوادی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با اخذ گواهی مدیریت کیفیت اظهار داشت: با توجه به تصمیمات سازمان انتقال خون اخذ مدیریت کیفیت در اصفهان از سال 1386 شروع شد.

وی به روند شروع کار اشاره کرد و بیان داشت: اجرای کار با کلاس و آموزش، برای مسئولان و کارشناسان شروع شد و در حدود هزار نفر ساعت، کلاس آموزشی گذرانده شد تا افراد با مفهوم استانداردسازی براساس خواسته‏های ISO 9001-2008 آشنا شوند.

مسئول تضمین کیفیت سازمان انتقال خون استان اصفهان در ادامه افزود: پس از شناخت فرآیندهای کار سازمان، تهیه و تدوین دستورالعمل‏ها به صورت ستادی در تهران انجام شد.

وی با اشاره به تعداد دستورالعمل‏های کار موجود در سازمان، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 500 دستورالعمل کار در سازمان وجود دارد، که با تکیه بر این دستورالعمل‏ها و اجرای استانداردها، فعالیت در کل کشور مطابق استانداردها و به صورت یکنواخت است.

جوادی گفت: این دستورالعمل‏ها هر دو سال یک بار بازنگری و با استانداردهای جدید تطبیق داده می‏شود.

وی با بیان ممیزی‏های انجام شده، اضافه کرد: پس از انجام 12 ممیزی داخلی، مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب پیشنهاد شد، این راهکارها به گونه‏ای طرح‏ریزی شد که بتواند مشکلات را به صورت دائمی برطرف نماید.

مسئول تضمین کیفیت سازمان انتقال خون استان اصفهان در مورد برطرف کردن مشکلات افزود: گام بزرگ در مسیر برطرف کردن مشکلات، تهیه و تکمیل زیرساخت‏ها براساس استانداردها بود.

وی به اقدامات دیگر سازمان اشاره و تأکید کرد: از اقدامات دیگر سازمان، افزایش لیست تولیدات، با معرفی تولیدات جدید مانند، خون متراکم فاقد لوکوسید و محصولات اشعه‌دیده است تا این محصولات جدید با کیفیت بیشتر و عوارض کمتر در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

جوادی در ادامه گفت: در کنار این اقدامات، هفت بازرسی از کشورهای خارجی صورت گرفت، که در تمام این بازرسی‏ها، استان اصفهان مورد تایید بود.

وی افزود: دلیل این اقدامات، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و تضمین سلامت تولیدات برای افزایش رضایت بیماران است.

مسئول تضمین کیفیت سازمان انتقال خون استان اصفهان به اهداف سازمان در این مورد اشاره کرد و بیان داشت: افزایش کیفیت محصولات یکی از اهداف مهم سازمانی است که براساس قوانین کشوری به آن پرداخته می‏شود، توزیع مناسب و به موقع محصولات از اهداف دیگر سازمان است.

وی با بیان ممیزی‏های شرکت گواهی‌دهنده، اضافه کرد: دو ممیزی از طرف شرکت گواهی‌دهنده (moody international) از کشور انگلستان وجود داشت که براساس آن، گواهی مدیریت کیفیت به سازمان انتقال خون استان اصفهان اهداء شد.

جوادی در پایان اظهار داشت: اخذ گواهی مدیریت کیفیت، به صورت کشوری برای نخستین بار انجام شد و استان اصفهان موفق به ‏‏کسب گواهی ISO 9001-2008 شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول